فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

آیت الله مصباح یزدی: در بینش امام راحل همه چیز در برابر ارزش های الهی، بی ارزش بود

    آیت الله مصباح یزدی: در بینش امام راحل همه چیز در برابر ارزش های الهی، بی ارزش بود

    آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در جمع اساتید دوره طرح ولایت با اشاره به شخصیت علمی و عرفانی امام خمینی (ره)، پایبندی دقیق ایشان در قول و عمل را تا آخرین لحظه عمر، نمونه ای برای طلاب علوم دینی دانست.

    وی افزود: خداوند متعال امام خمینی (ره) را در این زمان قرار داد تا نمونه ای از انسان کامل و خداپرست را در عصر حاضر ببینیم که در پیش او، همه چیز در برابر ارزش های الهی، بی ارزش بود.

    آیت الله مصباح یزدی بینش امام را با سایر بینش ها متفاوت دانست و گفت: اگرچه کسانی پیش از امام خمینی (ره) و پس از ایشان بوده اند که خدمات ارزنده ای برای اسلام داشته اند، اما بینش امام راحل را نمی توان با هیچ بینشی مقایسه کرد.

    آیت الله مصباح یزدی با بیان این که در هیچ زمانی شرایطی مانند شرایط حاضر برای ادای وظیفه طلاب فراهم نبوده است، ابراز داشت: روزی بود که طلبه همراه شدن با یک دانشجو را برای خود افتخار می دانست، اما امروز اساتید دانشگاه در برابر طلاب زانوی ادب خم می کنند.

    وی ادامه داد: شرایط فعلی از برکت انقلاب اسلامی، رهبری های امام راحل، خون شهدا و فداکاری های مبارزان و مجاهدان اسلام است که طلاب باید نقش خود را در این عرصه و به ویژه هدایت مردم به سوی خداوند متعال به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

    این عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به حقی که خداوند بر عهده انسان قرار داده اشاره کرد و با بیان این که هنوز حق این نقش در هستی ایفا نشده است، تصریح کرد: اگر راهنمایی های انبیای الهی نبود، عقل بشر در شناخت هستی راه به جایی نمی برد.

    رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که خداوند هرگز بندگان خود را به حال خود وانگذاشته است، خاطرنشان کرد: امروز میراث پیامبر اکرم (ص) و انبیای الهی نصیب طلاب علوم دینی شده است که باید جایگاه انسان را در خلقت و هدف از آفرینش آن را مشخص کنند.

    وی انجام این مسؤولیت خطیر را بزرگ ترین کرامت خداوند متعال به مخلوق نوعی دانست و تصریح کرد: چیزی بالاتر از این کرامت در عالم خلقت یافت نمی شود که در هدایت بندگان و رساندن آنان به اوج سعادت، جانشین خدا شویم.

    آیت الله مصباح یزدی همچنین به اهمیت برگزاری دوره های طرح ولایت اشاره کرد و با بیان این که در طول 60 سال حضور خود در شهر مقدس قم، کاری پربرکت تر از آن ندیده ام، از اساتید این طرح خواست تا با جدیت و تلاش این راه را دنبال کرده و فرصت های به دست آمده را غنیمت شمارند.

    وی در پایان با اشاره به به ارزش بسیار بالای انسان در بین مخلوقات دیگر و مقام خلیفةاللهی آن، ابراز داشت: برای شناخت خلیفةالله باید خدا، پیامبر، امام، احکام و ارزش های الهی را شناخت، به آن عمل و برای دیگران نیز روشنگری کرد.

    منبع خبر: www.hawzah.net
» بازگشت | تاریخ : 7 اردیبهشت 1403 | توسط : admin | بازدیدها : 3 845 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA