فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

علامه مصباح يزدي: بنده در طول زندگي‌ام، طرحي بابرکت‌تر از طرح ولايت نديده‌ام.

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از اساتيد طرح ولايت گفت: در اين جهان كران ناپيدا، تا آنجا که مي‌دانيم تنها بر روي كره زمين موجوداتي وجود دارند كه داراي اختيار بوده و مي‌توانند به مبدأ و معاد اعتقاد داشته و راه سعادت خود را بپيمايند، و به عبارت ديگر آدميزاد گل سرسبد خلقت است.
    آيت‌الله محمد تقي مصباح يزدي با اشاره به اينكه انسان به عنوان محصول جهان بايد نقش خود را در جامعه ايفا كند، گفت: اگر قرار بود انسان به تنهايي وظيفه خود را درك كرده و راه سعادت را بپيمايد، بسيار دشوار و حتي غير ممكن بود و خداوند پيامبران و ائمه عليهم‌السلام را فرستاد تا وظيفه خود را بشناسيم و امروز ميراث پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله به ما رسيده است.
    وي با اشاره به اينكه جايگاه انسان در خلقت خليفة‌اللهي است، گفت: انسان براي پول، شهرت، غريزه جنسي، جلب منافع مادي و سلطه بر ديگران خلق نشده است، بلكه خداوند او را به عنوان خليفة الله خلق كرده است.
    علامه مصباح يزدي حضرت امام خميني (ره) را نمونه برجسته انسان خداپسند ذكر و خاطر نشان كرد: انسان جانشين خداوند در جهان خلقت است و بايد در اين مسير گام بردارد و در اين راه بايد خدا، پيامبر، احكام و ارزش‌هاي الهي را شناخته و بدان عمل كند.
    وي ادامه داد: به مقتضاي تقسيم كارهاي اجتماعي، روشنگري و ارشاد انسان‌ها بر عهده روحانيت است و اين بزرگ‌ترين كرامتي است كه خداوند به مخلوقي داده است، چراكه در عالم خلقت چيزي بالاتر از اين وجود ندارد كه انسان در هدايت بندگان خدا و رساندن آنها به اوج سعادت، جانشين خدا باشد.
    عضو خبرگان رهبري با اشاره به امكانات موجود براي ترويج باورهاي اسلامي ادامه داد: زماني بود که اصلا روحاني در دانشگاه جايگاهي نداشت، اما امروزه روحانيون دوره‌هايي آموزشي براي اساتيد دانشگاه برگزار مي‌کنند كه اين امر به بركت حركت و مجاهدت‌هاي امام (ره) است.
    وي يكي از راه‌هاي كم هزينه و پرثمر براي روشنگري و ارشاد را طرح ولايت دانست و گفت: بنده بيش از شصت سال است كه در حوزه‌هاي علميه هستم و تاكنون طرحي بابركت‌تر از طرح ولايت نديده‌ام.
    وي خطاب به اساتيد طرح ولايت گفت: امروز جاده هموار و براي كار مناسب است و فقط بستگي به تلاش، پشتكار و اخلاص شما دارد.
    وي با تأكيد بر لزوم درك ارزش كار به فرمايش رسول اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله خطاب به اميرمؤمنان عليه‌السلام اشاره و خاطر نشان كرد: اگر در اثر كار شما يك نفر هدايت شود، ارزش آن بيش از هر چيزي است كه آفتاب برآن بتابد، پس نبايد اين فرصت را از دست داد.
    لازم به ذکر است اين ديدار در تاريخ 24/3/1390 در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) صورت گرفت.
» بازگشت | تاریخ : 5 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 2 561 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA