فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

آیت‌الله مصباح در همایش تبیین ریشه‌های گفتمانی ۹ دی: تخریب تئوری ولایت فقیه مهمترین خطر برای آینده انقلاب است

    آیت‌الله مصباح در همایش تبیین ریشه‌های گفتمانی ۹ دی: تخریب تئوری ولایت فقیه مهمترین خطر برای آینده انقلاب است


    آیت‌الله مصباح در همایش تبیین ریشه‌های گفتمانی ۹ دی: تخریب تئوری ولایت فقیه مهمترین خطر برای آینده انقلاب است
    عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز هزار سایت علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند از این رو تخریب این تئوری و زیر سؤال بردن شخص مقام معظم رهبری مهمترین خطری است که آینده انقلاب را تهدید می‌کند.
    تخریب تئوری ولایت فقیه مهمترین خطر برای آینده انقلاب است
    به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدتقی مصباح رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور در همایش بزرگ جبهه پایداری که عصر امروز دوشنبه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه بنده خدا را به خاطر توفیق حضور در مراسم گرامیداشت 9 دی که از ایام‌الله بزرگ است شکر می‌کنم، اظهار داشت: روز 9 دی را باید تولد جدید انقلاب به حساب آورد.
    آیت الله مصباح با بیان اینکه تقدیر از کسانی که حماسه 9 دی را آفریدند یک وظیفه عقلی و شرعی است، خاطرنشان کرد: مهمتر از این مسئله استفاده از فرصت پیش آمده و درس گرفتن برای آینده است و ما باید بر این اساس وظایف آینده خود را بشناسیم.
    رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه اهمیت 9 دی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، افزود: ارزش و اهمیت اصل انقلاب در سال 57 به اسلامی بودن آن است وگرنه انقلاب در عالم زیاد اتفاق افتاده و افراد با انگیزه‌های مختلفی انقلاب کرده‌اند اما آنچه که انقلاب ما را متمایز می‌کند اسلامی بودن آن است.
    وی انقلاب اسلامی را نمادی از اصل اسلام دانست و تصریح کرد: در 14 قرن قبل یک انقلابی انجام گرفت که تمام نهادهای جامعه را تحت تأثیر قرار داد و ابتدا نیز به صورت یک حرکت فرهنگی شروع شد که تا زمانی که پیامبر (ص) مبعوث شدند مردم را به پرستش خداوند و ترک بت‌ها دعوت کردند.
    عضو شورای فقهی جبهه پایداری با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر(ص) در زادگاه خودشان و در شعب ابی‌طالب متقبل شدند، یادآور شد: پس از مهاجرت به مدینه و پس از اینکه نتوانستند در زادگاه خود تحول اساسی ایجاد کنند، شرایطی فراهم شد که ابعاد انقلاب از بعد فرهنگی فراتر رفت و حوزه اقتصاد، سیاست و نظامی‌گری را در بر گرفت و در دهه آخر عمر آن حضرت به چندین جنگ گذشت.
    وی با بیان اینکه پس از این مراحل بالاخره حکومت اسلامی و الهی به رهبری پیامبر(ص) تأسیس شد، افزود: با تشکیل این حکومت همه قوانین در زمینه‌های مختلف همچون معاملات، بحث دادن مالیات، زکات و خمس و اقتصاد در تمام ابعاد کامل شد.
    آیت‌الله مصباح با اشاره به گرویدن اقوام مختلف عرب به اسلام و تقویت پایه‌های این حکومت دینی تصریح کرد: منظور بنده از این مقدمه این بود که بگویم انقلابی که به دست پیامبر در حجاز شکل گرفت و به کشورهای همسایه نیز سرایت کرد از ابتدا با یک کار فرهنگی آغاز شد.
    رهبر معنوی جبهه پایداری با بیان اینکه در همان آغاز اسلام نیز ایمان همه مردم به باورهای اسلامی یکسان نبود خاطرنشان کرد: آنها در پذیرفتن عقاید اسلامی و عمل به این قوانین تفاوت داشتند در حالی که عامل پیشرفت را باید در اصل اسلام و پذیرفتن مردم و تبعیت از این باورها دانست و هرجا که نقص و کمبود و انحرافی وجود دارد به دلیل تخلف از احکام اسلام بوده است.
    وی با تأکید بر اینکه ایمان سطحی بسیار آسیب‌پذیر است، یادآور شد: اگر ایمان واقعی در دل‌ها نفوذ کند آثار آن قرار گرفتن نور در دلها و بخشیده شدن خطاهای گذشته است و رحمت خداوند نیز مضاعف می‌شود و در سایه نور الهی می‌توان فهمید که چه کار باید کرد و شاید بتوان این مسئله را به بصیرتی که مقام معظم رهبری می‌گویند تطبیق داد.
    آیت الله مصباح با بیان اینکه برخی از مسلمانان احکام ساده‌تر را عملی می‌کردند اما وقتی که به احکام سختی همچون جانفشانی‌ها می‌رسیدند می‌لنگیدند افزود: در این میان برخی مسلمانان به همه احکام عمل می‌کردند اما همین افراد نیز وقتی که پای ریاست به میان می‌آمد سست می‌شدند و می‌گفتند پیامبر (ص) همه چیز را برای خودش می‌خواهد لذا این نشان می‌دهد که همه افراد در اطاعت از پیامبر یکسان نیستند در حالی که باید تا حد جان حمایت کرد.
    عضو شورای فقهی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه در ارزیابی عملکرد مسلمانان در این 23 سال زمان پیامبر یکی از نقطه‌های آسیب‌پذیر ضعف ایمان بود، خاطرنشان کرد: برخی احکامی که برخلاف آداب قومی آنها بود زیر بار نمی‌رفتند و عده‌ای نیز به خاطر مصالح خود ایمان آورده بودند.
    وی ادامه داد: مسلمانان در ابتدای اسلام با مشرکان و کفران مواجه بودند که این امر شکل‌گیری جامعه اسلامی را تهدید می‌کرد و خطر دیگر بحث منافقین بود که به اسلام تظاهر داشتند و دسته سوم نیز ضعف ‌الایمان داشتند.
    آیت‌الله مصباح با اشاره به اینکه مهمترین ضعفی که ضعف‌‌الایمان داشتند مسئله حکومت بود یادآور شد: مهمترین خطر جدی که آینده اسلام را پس از رحلت پیامبر تهدید می‌کرد این بود که چه کسی باید اختیاردار مردم باشد و در واقع کسانی که فقط به دنبال نماز و روزه بودند به لوازم اعتقادات توجهی نداشتند.
    عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه این مشکل جدی ضررهای زیادی به جامعه اسلامی وارد کرد، افزود: آسیب‌هایی که بعد از رحلت پیامبر به جامعه اسلامی وارد شد ناشی از همین نقطه بود در حالی که اگر مردم به آنچه پیامبر به خاطر آن از مردم عهد گرفته بود عمل می‌کردند و ویژگی‌های امیر‌المومنین و ائمه اطهار(ع) را می‌دانستند وضع بهتر از این می‌شد که در آن زمان بود.
    وی با بیان اینکه بازخوانی تاریخ صدر اسلام درسی برای امروز ما است و امروز هم مهمترین ضعفی که در جامعه اسلامی وجود دارد و می‌تواند موجب فتنه عظیمی شود کاستی در بینش اسلامی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین خطر ما در حوزه فکر و اندیشه سکولاریزم است که می‌گوید که دنیا با مردم و خدا و دین و پیغمبر مربوط به دین است که این امر پیشرفت و شرف مسلمانان را به خطر می‌اندازد کما اینکه انداخته است.
    آیت الله مصباح، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند جامعه مسلمانان به جایی برسد که بگوید ما اصل روزه، نماز و عبادات را قبول داریم اما کاری به مسائل حکومت نداریم و این یعنی ما خودمان برای مردم تصمیم می‌گیریم که به چه راهی بروند.
    عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش کشورهای اسلامی برای احیای شعائر اسلامی یادآور شد: رؤسای این کشورها تحت تأثیر توطئه‌های استکبار جهانی قرار گرفته‌اند و منحرف شده‌اند و کسی که امید می‌رفت حامی بزرگ اسلام باشد مهره استکباری شد.
    وی با بیان اینکه استکبار این مسائل را ده‌ها بار تجربه کرده که با سیاست‌مدارانی که با دین سر و کار نداشته باشند به راحتی می‌توان معامله کرد، متذکر شد: اولین کسی که کمپ دیوید اسرائیل را به رسمیت شناخت انور سادات بود که تحت تأثیر آمریکا قرار گرفت و میراثش هم به مبارک رسید.
    آیت الله مصباح ادامه داد: مردم مصر بعد از 30 سال حرکتی کرده‌اند که امیدواریم خدا عاقبت آنها را به خیر کند.
    عضو شورای فقهی جبهه پایداری با اشاره به عدم سازش‌پذیرش حضرت امام یادآور شد: دشمن هر کاری که انجام داد نتوانست با امام معامله کند و آنها با هیچ وساطتی موفق به این کار و بده بستان نشدند.
    آیت الله مصباح تصریح کرد: امام فرمود که اختلاف ما اختلاف گرگ و میش است و خدا را شاکریم که خدا بر ما منت گذاشت که شخصی که موضع استوار امام را داشت روی کار آمد که امروز به خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است.
    وی با تأکید بر اینکه دشمنان تمام فرمول‌هایی که بتوانند با آن ایران را به زانو درآورند به کارگرفته‌اند، گفت: آنها از جنگ 8 ساله تا تحریم‌های اقتصادی را امتحان کردند حتی اختلافات داخلی نیز نتوانست آنها را به اهداف خود برساند.
    آیت‌الله مصباح با تأکید بر اینکه آنها فقط یک امید داشتند و آن هم امیدواری به پس از حیات امام بود، خاطرنشان کرد: دشمن از یک طرف تئوری ولایت فقیه را زیر سؤال می‌برد و در آن تشکیک می‌کرد و از سوی دیگر در شخص رهبری ایجاد تردید می‌کرد و می‌گفت که باید کس دیگری رهبر باشد و حتی می‌گفتند که رهبری نباید مادام‌ العمری بوده و باید موقتی شود.
    رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه بزرگترین خطری که آینده کشور را تهدید می‌کند سکولاریزه شدن با نماد مبارزه با ولایت فقیه است یادآور شد: دشمن این بحث را به تئوری دیکتاتوری آخوندی نسبت می‌دهد و از این طریق فکر جوانان را که هنوز عمق نگرفته و شناختی از حکومت اسلامی ندارد تهدید می‌کند.
    وی ادامه داد: هزار سایت و رسانه علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند، افزود: آنها درصدد هستند تئوری ولایت فقیه و شخصی مقام معظم رهبری را زیر سؤال ببرند و در واقع این مهمترین خطری است که آینده انقلاب را تهدید می‌کند.
    این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز حرکت‌هایی که در کشورهای اسلامی به اسم بیداری اسلامی صورت می‌گیرد درس‌هایی است که مردم از گذشته می‌گیرند.
    آیت الله مصباح با اشاره به رأی قاطع مردم مصر به قانون اساسی که مبتنی بر اسلام است خاطرنشان کرد: این حرکت امروز آنها به دلیل اشتباه گذشتگان است که باید در این زمینه ارزشیابی کرد.
    عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روش‌های رایج در عرصه سیاست در دنیا گفت: امروز در دنیا رقابت بر سر این است که پول خرج کنند، تبلیغات کنند و با یکدیگر بجنگند، همه دنیا این است اما مگر راه درست این مسیر است.
    وی با اشاره به حوادث صدر اسلام اظهار داشت: شخص پیامبر اکرم برای ابراز دعوت ‌امنیت نداشتند اما بعد در ظرف مدت کوتاهی، بزرگترین امپراطوری‌های جهان تسلیم این مکتب شد.
    عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس به یاری خداوند و همچنین یاری مومنین اشاره کرد و گفت: خداوند در جنگ بدر برای عده محدودی به نص قرآن کریم، هزاران فرشته نازل کرد که مسلمانان را در جنگ بدر پیروز کردند.
    وی با بیان اینکه قبل از هر چیز باید نظر به خداوند داشت، افزود: خداوند صراحتا می‌فرمایند اگر تمام اموال روی زمین را خرج می‌کردید که بین اقوام مختلف مسلمانان دوستی برقرار کنید این کار را نمی‌توانستید انجام بدهید، افزود: تنها خداوند است که می‌تواند دل‌ها را به هم مهربان کند. دل‌هایی که لیاقت داشته باشند.
    علامه مصباح یزدی با بیان اینکه ضعف سیاستمداران، فریبکاری است و چیزی می‌گویند که مردم خوششان بیاید، اظهار داشت: آنها نمی‌توانند به شعارهایشان عمل کنند و سیاسی بازی بی فریبکاری نمی‌شود؛ اگر ما این شیوه را دنبال کنیم مثل آنها می‌شویم و خدا ما را به خودمان واگذار می‌کند. از این رو باید با مومنین صاف باشیم.
    عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به مسئله انتخابات آینده اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله انتخابات را ساده نگیرید. یکی از اشتباهات برخی افراد این است که رای دادن را حق مردم می‌دانند و می‌گویند به هر کس می‌خواهیم رای بدهیم و غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی گاهی حق با یک تکلیف همراه است. یعنی هم حق است و هم در کنار آن تکلیف است.
    وی ادامه داد: شما قانونا می‌توانید به هر کسی رای بدهید اما مکلف هستید به اصلح رای بدهید چرا که تکلیف الهی دارید و موظفید تا جایی که می‌توانید از کسانی که آگاه‌ترند و بصیرت دارند، برای انتخاب اصلح بپرسید.
    آیت‌الله مصباح یزدی در پایان خاطرنشان کرد: تعارف، همشهری‌گری و رفاقت حجت نیستند شما موظف هستید تحقیق کنید و این مسئله تکلیف شناسایی و ترویج رای به اصلح بسیار مهم است.
» بازگشت | تاریخ : 31 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 318 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA