فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

دیدار جمعی از شعرای آئینی با رهبر انقلاب

    دیدار جمعی از شعرای آئینی با رهبر انقلاب

    در آستانه ولادت با سعادت امیرالمؤمنین، علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام جمعی از شاعران آئینی، سروده‌های خود را با مضامین عمدتا مذهبی، اخلاقی و نیز بیداری اسلامی در محضر رهبر انقلاب اسلامی قرائت كردند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، وجود استعدادهای بسیار قوی و غنی در بین شاعران را نوید‌دهنده بازگشت دوران اوج و شكوه شعر دانستند و خاطرنشان كردند: در آینده نه چندان دور، با عمیق‌تر شدن و پخته‌تر شدن قریحه جوانان خوش ذوق، شاهد بنای رفیعی از شعر كشور خواهیم بود.
    ایشان با اشاره به ظرفیت مناسب شعر آئینی و مذهبی برای بكار بردن قریحه خدادادی و موهبت الهی افزودند: شكر این نعمت خداوندی برای شاعران، در خلق آثاری است كه بهترین محتوا و ارزش را با خود همراه كند و در واقع گنجینه و قالب خوبی برای بیان معرفت و حقایق الهی باشد.
    رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) به قرائت اشعار اخلاقی، معرفتی و عرفانی در جمع مردم و جوانان خاطرنشان كردند: این مضامین رفیع، دل‌ها را روشن و در آن انقلابی معنوی ایجاد می‌كند، ضمن آنكه اشعار وزین و مفید، ذهن و تلقی مخاطب را نیز بالا می‌برد و این جزو وظایف جامعه مداحان است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مناجات را عرصه دیگری برای خلق شعر آئینی دانستند و تصریح كردند: بهترین مضمون برای مناجات از دل ادعیه مانند صحیفه سجادیه قابل استخراج است و اگر قریحه شاعرانِ خوش ذوقِ جوان كشور با آنها انس پیدا كند، مضامین شعری ناب خلق خواهد شد.
    رهبر انقلاب اسلامی دعای عرفه حضرت سیدالشهدا(ع) و دعای ابوحمزه امام سجاد(ع) را از دیگر منابع مضمون‌سازی برای شعر مناجاتی و زیارت جامعه كبیره را زمینه بسیار خوبی برای بیان مناقب ائمه اطهار علیهم‌السلام برشمردند و خاطرنشان كردند: شعر آئینی دامنه وسیعی برای اثرگذاری در اذهان مخاطبان خود دارد و یك شاعر ممتاز با استفاده از معارف بلند اسلامی و توحیدی در قرآن و نهج البلاغه، روح و جان مخاطب خود را از زلال معرفت سیراب می‌كند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار چند توصیه هم به شاعران عرصه شعر آئینی داشتند. مضمون‌سازی قوی برای بیان یك حقیقت به شكل هنرمندانه، تركیب‌سازی و واژه‌گزینی های نو، رعایت اصول و موازین زبان و ادبیات و اهتمام بیشتر برای ورود به مسائل انقلاب از جمله جنگ و دفاع مقدس از جمله این توصیه‌ها بود.
    ایشان تقویت ارتباط شاعران مذهبی با یكدیگر را ضروری دانستند و افزودند: شما جوانان مؤمن، مقید و محب اهل‌بیت باید عشق و شور خود را حفظ كنید و با مراقبه دائمی، در این مسیر ثبات قدم داشته باشید كه یكی از راه‌های آن، تقویت ارتباط و پیوستگی مداحان و ستایشگران اهل‌بیت است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت استمرار فكری حماسه دفاع مقدس و انگیزه‌های خالصانه آن افزودند: شعرا از جمله امانتدارانی هستند كه باید آن اخلاص و معنویت را حفظ و منتقل كنند ضمن آنكه برخی حوادث نو به نو مانند شهادت جانبازان، خود موضوع ویژه ای برای شعر است.
    ایشان توجه به مضمون آموزنده اخلاقیات در خلال نوحه و شعر احساسی را از دیگر وظایف شاعران آئینی برشمردند و خاطرنشان كردند: در مرثیه و بیان زبان حال علاوه بر هنرمندی بیان وقایع می‌توان با ظرافت، به تبیین شخصیت و عظمت اهل‌بیت هم پرداخت.

    منبع خبر : khamenei.ir
» بازگشت | تاریخ : 7 اردیبهشت 1403 | توسط : admin | بازدیدها : 5 082 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA