فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

دیدار شعرای شركت‌كننده در همایش بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با رهبر انقلاب

    دیدار شعرای شركت‌كننده در همایش بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با رهبر انقلاب


    همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، شركت‌كنندگان در كنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی دوشنبه شب با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند.
    در این دیدار كه در فضایی صمیمی و آكنده از احساسات ناشی از انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد. ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، كویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم(ص)، بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت كردند.
    سپس رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به نقش تأثیرگذار و برانگیزاننده اشعار برجسته و دارای مضامین والا تأكید كردند: شعرای امت اسلامی باید با اشعار پرمحتوای خود، در حادثه عظیم بیداری اسلامی، نقش‌آفرینی كنند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه محتوای اشعار مربوط به بیداری اسلامی باید، بصیرت امت اسلامی را تعمیق دهد، افزودند: در محتوای اشعار بیداری اسلامی به جهت‌گیری‌ها و اهداف عالی این تحول بزرگ، راه‌های منتهی به این هدف عالی، و دشمنان و موانعی كه آنها ایجاد می‌كنند، توجه ویژه و خاص شود.
    ایشان خاطرنشان كردند: در اشعار، باید به نقش دین، ایمان به خدا و معارف قرآنی در بیداری اسلامی نیز اهتمام جدی شود زیرا هر نهضتی كه متكی به اعتقاد دینی شود، آسیب‌ناپذیر و ماندگار خواهد بود.
    رهبر انقلاب اسلامی حادثه بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز برای همه امت اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: این حركت، یك بیداری حقیقی و همچنین اسلامی و نتیجه عبرت‌های فراوان، درك‌های عمیق و همت‌های والای ملت‌های عرب در طول سالیان متمادی است و به همین دلیل نام بهار عربی برای این حركت عظیم، ناقص است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: این حركت، تمام‌شدنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد كرد.
    ایشان افزودند: این حركت، نشان دهنده یك حادثه بزرگ تاریخی است كه تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد آورد.
    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: شعرای امت اسلامی باید در چنین حادثه بزرگ و سرنوشت‌سازی نقش ایفا كنند.

    دیدار شعرای شركت‌كننده در همایش بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با رهبر انقلاب


    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار بیداری اسلامی افزودند: تلاش‌های گسترده‌ای در جریان است تا با استفاده از ایجاد تفرقه میان مسلمانان، حركت عظیم بیداری اسلامی، شكسته و متوقف شود اما امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه كند و راه‌های ایجاد اختلاف را ببندد.
    ایشان همچنین با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقای هنر شعر، خاطرنشان كردند: باید با استفاده از الفاظ و قالب‌های مستحكم و از نظر هنری در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوی سروده شود تا برای سالیان متمادی ماندگار و تأثیرگذار باقی بماند.
    در این دیدار آقای دكتر ولایتی دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی و غنابخشی ادبیات بیداری اسلامی به عنوان مانعی در مقابل به انحراف كشیده شدن انقلاب‌های منطقه گفت: بر همین اساس كنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با حضور 77 شاعر از 10 كشور برگزار شده است.
    وی برگزاری این كنگره را در راستای همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و همایش بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی و گامی در جهت اهداف جنبش بیداری اسلامی دانست.
» بازگشت | تاریخ : 7 اردیبهشت 1403 | توسط : admin | بازدیدها : 4 351 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA