فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

دیدار جمعی از شاعران و ذاكرین اهل بیت‌(ع) با رهبر انقلاب

    دیدار جمعی از شاعران و ذاكرین اهل بیت‌(ع) با رهبر انقلاب

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم كه با حضور جمعی از شاعران و ذاكرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی بر پا شد، با تبریك میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهراء‌(س)، آن حضرت را عنصر ملكوتی، الهی و بی‌نظیر در عرصه وجود از لحاظ نورانیت بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین علی‌(ع) دانستند و افزودند: ذكر مكرر نام مبارك حضرت زهرا‌(س) و بقیه الله الاعظم‌(عج) بیش از سایر معارف اسلامی در تمام دوران انقلاب اسلامی پدیده‌ای الهی و یك امر روئیده از دل‌ها، عواطف و ایمان‌ها است.
    رهبر انقلاب اسلامی تقارن این میلاد را با ولادت امام خمینی‌(ره)، پدیده‌ای بسیار شیرین خواندند و اظهار داشتند: امام خمینی‌(ره) حقیقتاً نمونه و مستوره‌ای از همان حقیقت درخشنده همراه با ایمان، اخلاص، عبادت، غیرت و ایستادگی در راه خدا بودند.
    ایشان ذكر نام حضرت زهرا‌(س) را به مناسبت‌های مختلف در طول این انقلاب ، نشانه توجه ویژه آن بزرگوار به كشور دانستند و خاطرنشان كردند: این توجه، بسیار با ارزش و امیدبخش است و دلها و گامها را برای دست یافتن به اهداف نهایی مطمئن، استوار و خاطرجمع می كند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه‌ها و برخوردهای گوناگون در طول 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: ادامه خط مستقیم و زاویه پیدا نكردن این خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به بركت بیان روشن و رسای امام بزرگوار، از مهم ترین خصوصیات انقلاب اسلامی ایران است.
    ایشان تصریح كردند: با حركت امیدوارانه و برداشتن قدم‌های محكم هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند راه این انقلاب را سد كند.
    رهبر انقلاب، ایستادگی، ثبات، تداوم، پایبندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی ایران را موجب رویاندن شكوفه‌های امید در دل ملت‌های مسلمان و ناظران جهانی ارزیابی كردند و افزودند: خصوصیت این انقلاب عظیم اسلامی این بود كه به فضل الهی آن بهار تا امروز خزان نداشته است.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: اگر ملت ایران در مقابل تهدیدات استكبار جهانی عقب نشینی می كرد و از شعارهایش دست می‌كشید، این گل‌های امید در دل ملت‌ها پژمرده می‌شد.
    ایشان افزودند: به بركت نام مبارك حضرت زهرا‌(س) و بقیه الله الاعظم‌(عج) و توجهات ائمه اطهار علیهم‌السلام و با ایستادگی ملت ایران، این نهال‌های امید بارور شدند، بنابراین این توجه، توسل و از خدا دانستن و به خود غَرّه نشدن را باید در خودمان نگه داریم.
    رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان انتخاب شعر، آهنگ و صوت خوب را در حرفه زیبا، ظریف و مؤثر مداحی ضروری دانستند و خاطرنشان كردند: آنچه خوانده می‌شود باید به درستی انتخاب و جهات صوری و معنوی آن لحاظ شده باشد.
    ایشان با اشاره به اینكه آهنگ‌های بد و لهوی نباید وارد حرفه مداحی شود افزودند: انتخاب و ابتكار شكل‌های جدید در قرائت و آهنگ سازی‌ها عیبی ندارد.
    رهبر انقلاب با تأكید بر انتخاب مضمون مناسب در ذكر مناقب ائمه اطهار علیهم‌السلام خاطرنشان كردند: ذكر مناقب متقن، معتبر و مستند ، دل‌ها را شاد می كند و شوق را برمی‌انگیزاند.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به نیاز جامعه به نصایح ائمه و استفاده از گفتار و رفتار آن بزرگواران برای رشد اخلاق، افزودند: باید با گسترش خُلقیات خوب، روحیه همدلی، برادری، صفا و اخوت را در جامعه اعتلا بخشید و با ترویج خیرخواهی، تعاون، صبر، احسان، ایثار و گذشت، از تنگ نظری، ناامیدی، بدخواهی و بُخل پرهیز كرد.
    ایشان پیشرفت جامعه مداحان را خوب توصیف و بر مسأله بصیرت‌بخشی در مداحی تأكید كردند اما در عین حال تعرض به دیگران را مذموم خواندند و افزودند: بر اثر بصیرت بود كه ملت ایران توانسته است بایستد و استقلال، ایستادگی، معرفت و ایمان خود را حفظ كند.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالعه و انس با قرآن و احادیث را برای جامعه مداحان ضروری دانستند و خطاب به آنان تصریح كردند: آیات و احادیثی كه در آن نصیحت است آن را یادداشت و قرائت كنید.
    ایشان با اشاره به اینكه توجه به دعا، توسل، ذكر، خشوع، نماز نافله و حفظ و تقویت آن باعث حل تدریجی كارهای دشوار در زندگی می شود افزودند: این رشته ارتباط با مقام احدیت كه متصل با اهل بیت علیهم‌السلام است دل و ذهن را صفا می دهد.
    در ابتدای این دیدار تعدادی از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به ذكر فضایل و مناقب حضرت زهرا‌(س) پرداختند.
» بازگشت | تاریخ : 5 اردیبهشت 1403 | توسط : admin1 | بازدیدها : 4 335 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA