فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

شب طلایی سیاه

    شب طلایی سیاه

    شب طلایی سیاه
    حامد حق پرست
    شب نوزدهم ، شب ضربت خوردن حضرت (علی علیه السلام ) است این را همه میدانند حتی آنهایی که با فرهنگ شیعی تخاصم دارند شب قدر هم هست البته سه شنبه هفدهم مرداد در ایران شب نوزدهم بود و در بسیاری از کشورهای عربی شب بیستم بود شب قدر یک شب و فرصت طلایی است خیلی بد بینی است که بگوییم انگلیس و صهیونیستها در طراحی جدول بازی ها طوری عمل کرده اند که چهره های ممتاز و طلایی ایران همانند عبدولی ، رضایی، انوشیروانی ، حدادی خصوصا سلیمی آن هم در لحظاتی که عموم ایرانیان در مساجد مشغول راز و نیاز هستند و مصادف با شب قدر بازی داشته باشند چون طلا گرفتن آنها خیلی محتمل بود .
    کاری به غرب و دشمن جانی خودمان نداریم اصلا این فرضیه را که طوری برنامه ریزی کردند تا در شب قدر طلایی های ما به روی صحنه بروند را باطل بدانیم گرچه
    اهرمن را به هوس دست مبوس
    کاندر اندیشه تیغ آختن است
    در کشور به اصطلاح امام زمانی (عج ) خودمان که ادعای مرکز ثقل جهان اسلام بودن را دارد بیاییم بررسی کنیم از صدر تا ذیل و بدون حب و بغض کنکاش شود که چرا چنین اتفاق شومی شب گذشته رخ داد و شب فاجعه برای آمل نام گرفت را رقم زد ؟ شب قدری که با رقص و آواز و ترانه و پایکوبی عده ای از خدا بی خبر به سحر رسید عده ای در آمل پس از اینکه قاسم رضایی که در همین جا جا دارد از کار بزرگی که انجام داد و از دلاوری او یاد کنیم و به وقتش ( نه الان ) هم به او تبریک بگوییم ، طلای المپیک را گرفت به این بهانه به خیابانها ریختند ، زدند و رقصیدند و سر از پا نمی شناختند یعنی هیچکس را نمی شناختند حتی خدای خود را !.
    در اینجا ذکر چند نکته لازم است که از همه مبتلابه های آن انتظار میرود با تفکری درست درایت و تعقل لازمه به آن بنگرند .
    1. چند سال پیش در سالروز درگذشت یکی از بازیکنان پرسپولیس به هنگام بازی این تیم با تیم دیگر روبان مشکی روی سینه تمامی بازی کنان جلوه گری می کرد و یک دقیقه سکوت هم اهمیت این موضوع را به همه بینندگان گوشزد می کرد جای تأسف اینجاست آیا شب سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شب قدر کمتر از آن بود ؟ آیا صداو سیما تمهیداتی برای تقارن بازی ها و شب قدر اندیشیده بود . صدا و سیما نه تنها ذهن ها را آماده نکرده بود بلکه وقتی به رادیو و شبکه های سیما روی می آوردی آنچه به گوش می رسید پیام تبریک برای کسب این مدالها بود آن هم در شب و روز ضربت خوردن مولا علی (ع) که قرار بود ورزشکاران ایشان را الگوی خود قرار بدهند .
    2. وزارت ورزش چه تمهیدات و کار فرهنگی برای این تقارن در نظر داشت ؟ در صحنه المپیک که ما ورزشکاران را موظف می کنیم تا پرچم ایران را روی دوش بگیرند نمی شد مقداری فضای معنوی و مذهبی حاکم بر کشور ایران را به جهانیان منعکس کرد و قهرمانان ایرانی را توجیه کرد که زمینه ساز خیلی از شادی های مخرب اعتقادات نشوند .فرصت برای شادی و پاسداشت این کار بزرگ ، در آینده زیاد بود .
    3. از همه چیز که بگذریم یکی دشب در مراسم می گفت شهر دارالمؤمنین آمل !!! که خیلی سوابق درخشانی در فقاهت و تدیّن دارد را شب گذشته بی صاحب تر از همیشه دیدیم می گفت واقعاً شهر صاحب ندارد ( البته صاحب دنیایی ندارد ) امام جمعه دماوند شب گذشته میهمان این شهر بود حسرت خورد بغض گلویش را گرفت تا حدی که به محض ورود به امام زاده ابراهیم (ع)، (محل برگزاری مراسم شبهای قدر هیئت آل طاها ) بر سر قبر شهدای گمنام و سایر شهدا رفت و با آنان هم صحبت شد و ناراحتی اش را هم آنجا وهم هنگام سخنرانیش ابراز کرد .
    4. عجب از گمشدگان نیست ، عجب
    دیو را دیدن و نشناختن است
    در این شهر چه جیزها را باید معضل بدانیم و با آن مقابله کنیم و با چه چیزها باید برخورد کنیم ؟ در شهری که برای اقامه عزا پوستت را می کنند و هزار مشکل داری وقتی با برنامه ریزی چند ماهه با مشکل مواجهت می کنند آنوقت هیچ حساسیتی نسبت به حرامها نشان نمی دهند عروسی های این شهر فاجعه بار ترین در استان می شود و سرهاو سینه های برهنه و سفره های عذاب و عقاب و گناه پر رنگ و لعاب تر از پیش در آمل نمایان می شود و برای عزاداری محدودت می کنند این فرصت ها برای غیر به وجود می آید .
    5. با عنایت به اینکه زمان برگزاری این بازی ها با شب قدر تلاقی پیدا کرده بود شورای تأمین در شهر می بایست ضمن تشکیل جلسه ویژه تمام احتمالات را بررسی کند و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای هر گونه اتفاقی را می داشت که بعید می دانیم مسئولین شهری چنین کرده باشند چون وضعیت شهر تا ساعتها رها و یله بود و کسی هم به داد امام زمان (عج) نرسید جایی که آقا در عزای جد غریبش قدر گرفته بود چقدر دیشب بغض کرد وقتی آمل را دید چقدر دیشب غصه خورد چقدر نقطه ای از ایران به نام آمل که اکثراً موجب سربلندی بود دیشب موجب سرافکندگی ایشان شد چقدر ایشان را این وضعیت آزرد چقدر آقا از این ملّت برای ظهور ناامید تر شدند
    6. سخن آخر اینکه
    آبادی غیر از پریشانی ماست
    همیشه از فضای تفرقه نفاق جدایی طلبی و از هم گسستگی نیروهای مذهبی و هیئتی خیلی ها بهره بردند و استفاده کردند اتحادی که هرگز بین نیروهای دلسوز به وجود نیامد وحدتهای ظاهری پر از کثرت و کثرتهای فراوان خالی از وحدت این بزرگترین آسیب آنهایی است که همیشه نام حسین (ع) را در این شهر یدک می کشند .
    تا مقالی دیگر که این آسیب را بیشتر بررسی کنیم .
    دل ویرانه عمارت کردن
    خوشتر از کاخ برافراختن است
» بازگشت | تاریخ : 10 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 711 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA