فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

گسترش تشيع درآفريقا

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري(العالم)، اين روزنامه ادامه مي دهد : اقدامات ايران به ثمر نشسته و تشيع در کشورهاي غرب آفريقا بسرعت زيادي درحال گسترش است و شمار شيعيان در اين منطقه به بيش از7 ميليون نفر رسيده است.

    کارشناسان مصري درپنجمين همايش بين المللي فارغ التحصيلان دانشگاه الازهرمصرکه ديروز سه شنبه در قاهره پايان يافت، بر ضرورت جلوگيري از تلاش ها و اقدامات ايران براي توسعه گستره مناطق تحت نفوذ خود در خاورميانه تاکيد کردند.

    اين کارشناسان گفتند که " گسترش مناطق تحت نفوذ ايران تاثيرمنفي برمنافع کشورهاي نزديک به منطقه شاخ آفريقا بويژه مصر و از سوي ديگر برمنافع عربستان و يمن و کشورهاي خليج فارس دارد".

    روزنامه مصر المساء به نقل از برخي منابع مي افزايد:" محمد دار الحکمه "از روحانيون کشور گينه تاکيد کرده است که روي آوردن مردم کشورهاي غرب آفريقا به تشيع، گسترشي چشمگيرو روزافزون يافته است.

    وي تاکيد مي کند:در زمان حاضر شمار شيعيان در غرب آفريقا به بيش از7 ميليون نفر رسيده است و در گينه انجمني تحت عنوان " مجمع جوانان اهل بيت (ع)" تشکيل شده است.

    "محمود عبدالله ابراهيم " از شيعيان جزاير کومور نيز تاکيد کرده است که گرايش جوانان اين کشور به تشيع افزايش چشمگيري يافته است.

    به گزارش روزنامه مصري،"ايران بويژه در پنج سال گذشته حضور راهبردي ، اقتصادي و سرمايه گذاري خود را در آفريقا گسترش داده و از اين طريق رقابتي جدي را با کشورهاي عربي و رژيم اسراييل در گسترش نفوذ به کشورهاي اين قاره آغاز کرده است.

    المساء مي افزايد: قاره آفريقا از نظر منابع آبي وهمچنين معادن الماس و اورانيوم ، منبعي قابل توجه به شمار مي رود.

    اين روزنامه مصري اضافه مي کند:" محمود احمدي نژاد " رييس جمهوري اسلامي ايران، ايران را به گسترش هر چه بيشتر روابط با کشورهاي آفريقايي سوق داده و با تاکيد بر اينکه هيچ مانعي بر سر گسترش روابط ايران و کشورهاي آفريقايي نمي بيند شمار زيادي از ديپلمات ها و مسوولان بلندپايه نظامي را روانه کشورهاي آفريقايي کرده و توافقنامه هاي متعددي در زمينه هاي تجاري ، سياسي ، اقتصادي و امنيتي با آنها امضا کرده است.

    روزنامه مصري المساء مدعي شده است: سفرهاي احمدي نژاد به کشورهاي آفريقايي با هدف صدور انديشه هاي شيعي صورت مي گيرد و به همين دليل است که قاره آفريقا را در راس سياست هاي خارجي خود قرار داده است.

    اين روزنامه مي نويسد: شرکت هاي ايراني نه تنها در کشورهاي شرق آفريقا بلکه در موزامبيک و زامبيا به فعاليت مشغولند و در اين ميان کشوري همچون سودان به عنوان دروازه نفوذ به قاره سياه در نظرگرفته شده است.

    پايگاه اينترنتي " المختصر " نيزدر مقاله اي مدعي شد که ايران و رژيم صهيونيستي براي نفوذ در قاره آفريقا مسابقه بزرگي را شروع کرده اند و اقتصاد ميدان بازي اين مسابقه است.
» بازگشت | تاریخ : 13 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 450 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA