فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

تاجيكستان ورود جوانان زير 18سال به مساجد را ممنوع مي‌كند

    به گزارش خبرگزاري فارس، دولت تاجيكستان در راستاي مبارزه با آنچه كه «اسلام تندرو» مي‌خواند درصدد تهيه قانوني براي ايجاد محدوديت‌هايي براي مسلمانان است.
    بنابر گزارش پايگاه خبري العربيه، حكومت تاجيكستان در اين قانون جوانان زير 18 سال را از حضور در مساجد منع كرده و آموزش در مدارس ديني غيردولتي را ممنوع خواهد كرد.
    اين قانون كه توسط مجلس تاجيكستان تهيه شده قرار است به زودي به مجلس سنا ارسال شود و گفته مي‌شود اين قانون حتما در اين مجلس تصويب خواهد شد و پس از آن بايد به امضاي امام علي رحمان رئيس جمهور تاجيكستان برسد.

    بنابر اين گزارش، تاجيكستان كه در اين روزها شاهد اعمال محدوديت‌هاي بيشتر براي نيروهاي اسلامگرا است، همچنين در روزهاي آينده شاهد محاكمه پدراني در منطقه «خاتلون» خواهد بود كه فرزندان خود را براي تدريس دورس ديني به خارج از كشور اعزام فرستاده‌اند و اين پدران ممكن است به دو سال زندان يا غرامتي در حدود 17 تا 35 هزار دلار محكوم شود.
    دستگاه قضايي تاجيكستان اعلام كرده است كه اين پدران به اجبار فرزندان خود را به اين مدارس فرستاده‌اند و دادستاني براساس ماده 164 قانون جنايي تاجيكستان اين افراد را محاكمه مي‌كند.
    اين در حالي است كه منطقه «خالتون» در تاجيكستان فقيرترين منطقه اين كشور محسوب مي‌شود و براي همين منظور پدران، فرزندان خود را به مدارس ديني مي‌فرستند كه تحصيل در آنها براي سال‌هاي طولاني رايگان است و دولت تاجيكستان معتقد است كه اين فرزندان تروريست و تندور به كشور بازمي‌گردند.

    بنابر اين گزارش مدير انستيتو مطالعات استراتژيك رياست جمهوري تاجيكستان مي‌گويد: در ده ساله اخير مردم تاجيكستان متدين‌تر شده‌اند.
    سوخروب شاريپوف، مي‌افزايد: 95 درصد مردم تاجيكستان مسلمان حنفي مذهب هستند كه ساليان سال تحت لواي حكومت الحادي شوروي زندگي مي‌كردند.
    وي با اشاره به عدم رابطه بين ساخت مساجد و مدارس ديني در تاجيكستان با تندروي اسلامي، تاكيد مي‌كند: تندروهاي مسلمان در تاجيكستان از خارج به اين كشور وارد مي‌شوند و تبليغ مي‌كنند.
    به گزارش فارس وهابيت در سال‌هاي اخير نفوذ بالايي در كشورهاي آسياي مركزي پيدا كرده است و فقر بالاي مردم تاجيكستان موجب گسترش بيشتر وهابيت در اين كشور شده است كه به نظر مي‌رسد ايران مي‌تواند به علت نزديكي فرهنگي با تاجيكستان در مقابله با وهابيت در اين كشور فعاليت بيشتري داشته باشد.
» بازگشت | تاریخ : 19 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 140 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA