فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

روایت پزشکان بحرینی از سیاهچال‌های آل‌خلیفه

    نیروهای رژیم بحرین که درصدد دامن زدن به اختلافات طایفه ای است ، کادر پزشکی را که تنها براساس وظایف ذاتی خود به مجروحان و صدمه دیدگان جنایات نیروهای نظامی و امنیتی بحرینی و سعودی، کمک و امدادرسانی می کنند ، به سوء استفاده از شغل خود و طرفداری از شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، متهم ، بازداشت و شکنجه می کنند در حالیکه معترضان اعم از شیعه و سنی خواستار تغییرات دموکراتیک در کشورشان و رهایی از ظلم ها و جنایات رژیم حاکم آل خلیفه هستند.

    دستگاه امنیتی رژیم بحرین که با فشارهای بین المللی و منطقه ای مواجه شده است، برای انتقام از پزشکان و پرستاران این کشور بویژه کادر بیمارستان السلمانیه که نزدیک میدان اللولوه در مرکز منامه قرار دارد، آنها را به دروغگویی و بزرگنمایی جنایات این رژیم علیه مردم معترض ، متهم کرده و این در حالی است که این جنایات را شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فاش کرده اند.

    تعدادی از پزشکان زن بحرینی که از سیاه چال های رژیم آل خلیفه رها شده اند، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته اند که چگونه تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته و نیروهای امنیتی بحرینی به آنها فحاشی و توهین کرده اند تا به اتهامات وارده اعتراف کنند.

    ** شکنجه با شوک برقی

    این پزشکان از ترس این که مبادا دوباره بازداشت و شکنجه شوند، خواسته اند که به نامشان اشاره نشود.

    یک پزشک زن بحرینی گفت: یک مامور امنیتی می گفت که از شما اعتراف می گیریم ، می توانید داوطلبانه همه چیز را بگویید یا با اعمال زور ، زیر ضرب و شتم و شکنجه وادار می شوید، اعتراف کنید.

    وی افزود: بازپرس ها از من می خواستند تا از نقش " انقلابیون ۱۴ فوریه " سخن بگویم و یک بازپرس زن با سیلی به صورتم کوبید هنگامی که پاسخ دادم فقط به زخمی ها کمک می کردم.

    این پزشک زن بحرینی اضافه کرد : یک بازپرس زن دیگر هنگام سیلی زدن به صورتم، می گفت که چرا کیسه های خون را روی زخمی ها می ریختید تا به شبکه های ماهواره ای وانمود کنید، جراحات آنها شدید است .

    یکی دیگر از پزشکان زن بحرینی فاش کرد: هیچگاه وارد مسائل سیاسی نشده ام اما به جرم کمک به زخمی ها ، بازداشت و با شوک برقی از ناحیه سر شکنجه شدم ؛ در حالی که چشم ها و دستهایم بسته بود روی زمین انداخته شده و با چیزی شبیه سیم برق یا شیلنگ از ناحیه کف پا بشدت کتک خوردم.

    ** تهدید به تجاوز

    وی با بیان اینکه " گاهی توسط بازپرسان زن و گاهی توسط بازپرسان مرد بازجویی شده ام "، اضافه کرد: روز بعد بازپرسان مرا به تجاوز جنسی تهدید کردند تا سرانجام از ترس تجاوز تعهدنامه ای را امضاء کردم، اما ۲۰ روز دیگر در زندان ماندم و پس از دادن چند تعهد برای شرکت نکردن درهیچ تظاهراتی و مصاحبه نکردن با رسانه ها آزاد شدم.

    این پزشک زن بحرینی گفت که " بازپرسان مرد ، مرا به داشتن روابط نامشروع با تظاهرکنندگان متهم می کردند ".

    برخی پزشکان زن بحرینی که بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارند ، از ضرب و شتم و توهین نیروهای امنیتی به خود خبر دادند.

    یک پزشک زن بحرینی گفت که " انتظار این برخوردها را نداشتم ، فکر می کردم پزشکان از هرگونه تعرض و توهین مصون هستند ".

    وی افزود : نیروهای امنیتی بحرینی ما را کتک می زدند تا به کارهایی که نکرده بودیم ،اعتراف کنیم ، ما را متهم می کردند که جراحات زخمی ها را بازتر می کنیم تا مقابل دوربین های شبکه های ماهواره ای ، ناگوار جلوه کند.

    یک پزشک دیگر بحرینی تصریح کرد: نیروهای امنیتی بحرینی از من خواستند تا شهادت دروغ بدهم که پزشکان مرد همکاران شان را به پیوستن به جمع معترضان تحریک می کردند.

    یک پزشک زن دیگر گفت: نمی فهمیدم که از کدام سو به صورتم سیلی زده می شود در حالیکه چشم هایم بسته بود و بازپرسان با فریاد های بلند به من توهین می کردند.

    وی که مادر چند بچه است، افزود: مجبور می شدم شب ها را تا صبح روی صندلی بخوابم و همکارم با دست های بسته روی زمین رها شده بود و می نالید.

    این پزشکان زن هر چند آزاد شده اند ، ولی ممنوع السفر هستند ، حق کار کردن ندارند ، حقوق خود را از ماه مارس دریافت نکرده اند و می ترسند که به دادگاه احضار شوند.

    رژیم حاکم بحرین مدعی شده است که پرونده تنها ۲۴ پزشک مرد و زن و ۲۳ پرستار را به دادگاه ویژه احاله کرده است .

    رژیم آل خلیفه دادگاه ویژه را طبق قانون وضعیت فوق العاده تشکیل داده است.

    شیخ "حمد بن عیسی آل خلیفه " پادشاه بحرین ۱۶ ماه مارس یعنی یک روز پیش از متفرق کردن متحصنین از میدان اللؤلؤه به کمک نیروهای سعودی ، قانون وضعیت فوق العاده را اعلام و اعمال کرد .

    پزشکان زن بحرینی آزاد شده تاکید کرده اند که نگران وضعیت پزشکان و پرستارانی هستند که همچنان در زندان های مخوف آل خلیفه بسر می برند و آزاد نشده اند.

    یک پزشک زن بحرینی گفت: این رفتارهای غیرقانونی و هولناک را با پزشکان زن کرده اند، معلوم نیست که پزشکان مرد تحت چه شکنجه های روحی و جسمی قرار دارند.

    کادر پزشکی بحرین اعلام کرده است که نگران وضعیت " رولا الصفار " مدیر بخش پرستاری بیمارستان السلمانیه است که هنوز آزاد نشده است.

    سازمان های حقوقی بین المللی بشدت از برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی بحرین با معترضان و نقض حقوق پزشکان ، معلمان و کارمندان بخش های مختلف این کشور انتقاد کرده اند.
» بازگشت | تاریخ : 8 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 591 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA