فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

ادامه فعالیت تندروهاي سلفي درحوزه اهل تسنن و انكار مولوی عبدالحمید

    با وجود مدارک و شواهد فراوان مبني بر همكاري بعضي مدارس اهل سنت مولوی عبدالحمید اصرار زيادي در پاک نشاندن کامل حوزهای علمیه اهل سنت نشان مي دهد.
    مولویبه گزارش رهوا به نقل از منابع مطلع: در حالی که مدارک و شواهد فراوان از وجود برخی تندروی ها و عقاید سلفی در برخی حوزه های علمیه اهل سنت در سیستان و بلوچستان خبر می دهندف مولوی عبدالحمید همچنان اصرار دارد که حوزه های علمیه اهل سنت کاملا از تفکر سلفی و افراطی پاک است.

    وی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی ارتباط ريگي با برخي مدارس اهل سنت را انكار كرد و افزود: در مدارس ما هیچ نوع خشونت و تندروی وجود ندارد و کار ما صرفا فرهنگی است و افرادی که دستگیر شده اند به مدارس ما هیچ وابستگی ندارند.
    البته مولوی عبدالحمید گاها با کلی گویی و گاه دو پهلو صحبت کردن در ضمن محکوم کردن ریگی و گروهکش سعی کرده در این فضا مرتبا نظام را نیز به تبعیض و ظلم متهم کند.
    سخنان عبدالحمید در حالی اینگونه گفته می شود که تعدادی دیگر از علمای اهل سنت در پاره ای از سخنرانی های خود تلویحا به تحت فشار بودن از طرف افراطیون در حوزه های علمیه اشاره کرده اند.

    همچنین پیش از این تعدادی از علمای دلسوز اهل سنت نیز علی رغم فشارهای زیاد در برخی محافل حتی از بعضی از مدارس دینی نام بردندکه در آن افرادی مشخص تفکرات افراطی سلفی را ترویج می کنند.

    در باره همین مطلب عامه اهل سنت نیز از وجود گروه هاي فشار سلفي در بعضی از مدارس دینی گلایه های فراوانی دارند.

    مولوی عبدالحمید در حالی در چند سال جنایات ریگی سعی کرد وجود تفکرات افراطی در حوزه های علمیه را پنهان کند که در حادثه چاه جمال که منجر به دستگیری تروریست ها در مخفیگاه هشان در یکی از حوزه های علمیه اهل سنت آن هم خواهران و شهادت ماموران امنیتی شد ،در آن حادثه دوتن از مدیران با سابقه اهل سنت تروریست و وابسته به گروهک ریگی از آب در آمدند .

    در حالی که این دو تن از مدیران حوزه علمیه به اعتراف خودشان با همکاری گروهک ریگی قصد داشتند در یک همایش تعدادی از علمای شیعه و سنی را به شهادت برسانند پایگاه اطلاع رسانی مسجد مکی پس از اعدام این دو تن عکسهای آن ها را با عنوان شهید برروی صفحه اینترنتی خود قرار داد.

    همچنین در بعضی از شورش های خیابانی در زاهدان در چند سال اخیر مشخصا چند مدرسه دینی در ساماندهی شورش ها در مقاطعی بازیگری و فرماندهی این آشوب ها را برعهده گرفته اند.

    گفته می شود اعترافات قابل پیش بینی ریگی در آینده ای نزدیک ابعاد جدیدی از ارتباط این گروهک با افراد تندرو سلفی در استان سیستان و بلوچستان را برملا خواهد کرد.
    گفتنی است که بعد از شهادت ماموستا شیخ السلام سایت های وهابی به طرز مشکوکی و قابل تامل از مولوی عبدالحمید به عنوان رهبر اهل سنت ایران نام می برند.
    این در حالیست که مولوی عبدالحمید بارها گروهای تندرو وهابی را محکوم کرده و لی ناظران سیاسی معتقدند که مواضع دو پهلو مولوی عبدالحمید و همچنین مصاحبه وی با با رسانه های وابسته به سازمان های جاسوسی بیگانه همچون رادیو فردا و... سبب ایجاد طمع گروه های وهابی درباره وی شده است.

    یادآور می شود در حالی که کارشناسان امنیتی و سیاسی برای از بین بردن کامل تفکرات سلفی و ناامنی وجود نظارت بر مدارس دینی را امری الزامی دانسته اند ولی این طرح همچنان اجرا نشده است
    --------------------------
» بازگشت | تاریخ : 16 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 848 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA