فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

مراسم شب وفات حضرت زینب (س ) در میان معتکفین مسجد جامع آمل برگزار شد

    مراسم شب وفات حضرت زینب  (س ) در میان معتکفین مسجد جامع آمل برگزار شد

    مراسم شب وفات حضرت زینب (س) با حضور معتکفین در مسجد جامع آمل برگزار شد در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین غلامی سخنرانی کرد و حاج مصطفی زال نژاد ، کربلایی قاسم قبادی و کربلایی مجتبی محمدی به مداحی پرداختند
    حجت الاسلام والمسلمین غلامی در مراسم شب وفات حضرت زینب (س) در مسجد جامع گفت: بزرگان امشب را غفیله نامیدند زیرا مردم از عظمت امشب غافلند، همچنین پیامبر (ص) در دعای شب اول ماه رجب، توفیق روزه داری و شب زنده داری ماه رجب وحفظ زبان و چشم از گناه را از خداوند درخواست می کنند.
    وی ادامه داد: ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی است و خداوند هیچگاه قومی را در این ماه عذاب نکرده است و زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) در این فضیلت بسیاری دارد.
    مراسم شب وفات حضرت زینب  (س ) در میان معتکفین مسجد جامع آمل برگزار شد

    خطیب و سخنران برجسته کشور تصریح کرد: زیارت رجبیه در مشاهد مشرفه توصیه اکید شده است، همان طور که در این زیارت آمده که دل های شکسته را شما جبران می کنید و بعد از زیارت امام رضا (ع) غم و غصه از دل ها برطرف می شود.
    وی افزود: امام رضا (ع)، نیمه رجب و نیمه شعبان را بهترین وقت برای زیارت امام حسین (ع) بیان کرد و همچنین به سفارش بزرگان بعد از زیارت امام رضا (ع) دو رکعت نماز زیارت، نماز جعفر طیار و نماز توبه فضیلت زیادی دارد.
    احیا و شب زنده داری، غسل، زیارت امام حسین (ع) و نماز از اعمال شب نیمه رجب است و زیارت امام حسین (ع)، نماز سلمان، غسل هنگام ظهر و اعمال ام داود از اعمال روز نیمه رجب است.
    هرگز نمی توان ارزش همه زمانها را برابر دانست، چنان که نمی توان همه مکانها را برابر شمرد. برخی زمانها و مکانها ارزشی والا دارند. ماه رجب ارزشمند است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتکاف است. در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند. معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می گردد. ماهی که عشاق از سفره پرفیض الهی، لقمه های راز بر می چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار یافتگان، مشام جان را می نوازد.
    اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال است، روح انسان نیازمند نیایش است، مناجاتی شیرین و زیبا، هم کلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرتها. از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.
    غفلت بد است در برخی موارد بدتر؛ جریان زمان در گذر است و با از دست دادن آهی ماند و افسوسی که به هیچ نیرزد. انسان دشمنی دارد در اوج حیله گری، با چنین دشمنی هوشیاری باید و سرعت در خیرات؛
    زمان اعتکاف است. خالق مهربان قرب خلایق می طلبد. در فکر پرورش روح و روان انسان است و مقررات دینی را تشریع می کند. تنوع عبادات به دلیل نیازهای گوناگون انسانی است، هر عبادتی جوابگوی نیازی از اوست. نماز، زنگار غفلت از روان می زداید و صیقل روح و روان است. در روزه، پالایشگاه خلوص و نردبان صعود است. روزه دار پرواز در آسمان عبادت و عبودیت را می آزماید و آیینه قلبش را نورستان خدایی می کند. حج، شرکت در آزمون الهی و قطع تعلقات و دلبستگی دنیوی است. عبادات مالی؛ چون خمس و زکات و صدقات، دمیدن روح ایثار و گذشت در وجود آدمی است. اما اعتکاف، آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت است.
» بازگشت | تاریخ : 17 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 2 101 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA