فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

قدرت آرامگاه شهداي ايران از انرژي هسته اي بيشتر است

    به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاري فارس، شبكه خبري راشاتودي در گزارشي از بهشت‌زهرا (س) تهران نوشت: آرامگاه‌هاي شهيدان يك بُعد قدرت ايراني‌ها حتي بيشتر از قدرت هسته‌اي هستند. اين معما بيگانگان را گيج كرده كه همه منتظرند حمله عليه ايران آغاز شود؛ اما مردم ايران خيلي آرام هستند. آن‌ها دعا مي‌كنند و خيرات مي‌كنند. مردم حضور خدا را بر مزار آن‌ها احساس مي‌كنند و احساس ويژه با دوستان خود دارند.

    *تشابه بهشت زهرا (س) با ميدان تايمز نيويورك

    مردم از هر قشري اين‌جا حضور دارند. وفاداران دولت و مخالفان، زنان چادري و زناني كه روسري‌نازكي بر سر خود انداخته‌اند. دانشمندان، دانشجويان، كارگران، خانواده‌ها، مجردها، بچه‌ها و افراد مسن. مردم با خود خوردني مي‌آورند و بعضي با خود فلاسك‌ و كتري دارند. آن‌ها چاي شيرين و قهوه، لوبيا، اسفناج، نبات، كيك، سيب و حتي خيار با خود مي‌آورند و خيرات مي‌كنند. نمي‌توانيد خوردني‌ها را رد كنيد. اين يك تشريفات مذهبي براي بيان احترام به شهيدان و قهرماناني است كه در جنگ كشته شده‌اند يا به وسيله گازهاي شيميايي صدام، تسليحات شيميايي آمريكا يا بمب‌هاي تروريستي منفجر شده در مساجد يا پارلمان كشته شده‌اند.

    يك زن تنها كنار قبري نشسته است. با صداي بلند گريه مي‌كند، مثل اينكه يكي از عزيزانش را تازه دفن كرده‌اند. اما قبري كه او بر روي آن نشسته، مال 30 سال پيش است. لباس‌هايش آن چيزي نيستند كه به‌طور معمول زنان مذهبي مي‌پوشند. او براي يك شهيد گريه مي‌كرد. اين تشريفات يك بخش ويژه از اعتقاد‌ آن‌هاست.

    خبرنگار راشاتودي به سراغ محمد حسين 30 ساله كه در رشته مديريت درس مي‌خواند مي‌رود.

    او مي‌گويد: من سعي مي‌كنم هر ماه به اينجا بيايم. هيچ يك از خويشاوندان يا عزيزان من در اين محل دفن نيستند. من يك ساله بودم كه جنگ شروع شد. والدين من شهيدان را دوست دارند؛ اما من نمي‌توانم بگويم كه اين عشق چگونه از يك نسل به نسلي ديگر منتقل مي‌شود. شهيدان به خوبي مسير خود را انتخاب كردند. هركسي مي‌تواند اين مسير را انتخاب كند بدون توجه به سنش.

    محمد حسين توضيح مي‌دهد: ما شهيدان را انسان‌هاي كاملي مي‌دانيم كه قبل از هرچيز ديگري خدا را شناخته‌اند. ما معتقديم شهيدان منبع قدرت‌ ما هستند. به خاطر همين است كه بسياري از مردم به اينجا مي‌آيند. شهيدان اراده مردم را قوي مي‌كنند، اين اعتقاد الهام گرفته از شهيدان است كه ما مي‌توانيم حتي قويتر از جنگ گذشته نشان دهيم. او مي‌گويد كه يك شهيد كسي است كه در دفاع از كشورش و ايمان خود بميرد و كشته شود و اين با خودكشي انتحاري تفاوت دارد.

    *چرا ايراني‌ها از آمريكا نمي‌ترسند؟

    محمد در پاسخ به اين سؤال خبرنگار راشاتودي كه چرا ايراني‌ها از آمريكا نمي‌ترسند؟‌ گفت:‌ اگر آمريكايي‌ها مي‌توانستند، تا حالا به ما حمله كرده بودند. آن‌ها ديگر شانسي ندارند. آن‌ها سعي كردند به ايران حمله كنند؛ اما من شك دارم آن‌ها توانايي آن را دوباره داشته باشند. آن‌ها تسليحات شيميايي خود را در دهه 1980 بر روي مردم ما آزمايش كردند. مثل بارش برف بر سر مردم مي‌ريخت. هر كس در ميان بمباران گرفتار مي‌شد كشته مي‌شد. آمريكايي‌ها سه تا از رزم‌ناوهاي ما را منهدم كردند. آن‌ها به يك هواپيماي مسافربري در مسير بندرعباس به دوبي شليك كردند و 400 مسافر را كشتند.

    *آرامش جالب مردم ايران

    سعيد شاهلويي مقدم وقتي كه به جنگ رفت 15 ساله بود. او اكنون سردبير مجله سياسي بسيج است.

    مقدم مي‌گويد: ما به شهيدانمان اعتقاد داريم. زندگي ما با آن‌ها درهم تنيده است. ما بدون آ‌ن‌ها هيچ چيز نيستيم. آن‌ها راه ما را تعيين مي‌كنند.

    ما به ديدار خانواده شهيدان مي‌رويم. در طول عيد نوروز، بسياري از ما از رزمندگان ديدار مي‌كنيم. فقط هم‌كيشان ما درك مي‌كنند كه چرا ما آنقدر مجذوب همرزمانمان هستيم. آنجا در خط مقدم، شما مي‌توانيد بوي خدا را احساس كنيد. دوست من شهيد شد و من احساس مي‌كنم كه او اكنون برادر من است. اين يك حس روحاني است. او بدون شك به من نگاه مي‌كند. شما مي‌بينيد ما همراهانمان را از دست داديم. وقتي كه ما بر مزار آن‌ها مي‌رويم و مكان‌هايي كه جنگيديم مي‌رويم احساس خوبي به ما دست مي‌دهد. ما از الگويمان امام حسين (ع) پيروي مي‌كنيم.

    حسين (ع) نوه بزرگ حضرت محمد (ص) است كه در قرن هفت ميلادي زندگي مي‌كرد. اين معما بيگانگان را گيج مي‌كند، همه جهان منتظرند كه حمله هوايي عليه ايران آغاز شود؛ اما مردم ايران خيلي آرام هستند.

    مقدم مي‌گويد: مردم ما براي قرباني كردن خودشان در راه اسلام آماده‌اند و آمريكايي‌ها اين را مي‌دانند. جنگ 8 ساله با عراق كه از هر سو حمايت مي‌شد ثابت كرد كه ايران ساقط شدني نيست. در همان زمان مزدوران شاه و بيگانگان با ايران جنگيدند. اگر دشمنان ما بر ما فشار بياورند، ما صحنه را ترك نمي‌كنيم. اين است ماهيت آنچه كه امام حسين (ع) به ما آموخت.

    آقاي سليماني هم‌قطار مقدم در جنگ، به بحث ما اضافه شد. او نيز به مانند مقدم نمي‌گذارد ازش عكس بگيريم. و حتي از گفتن كامل اسمش هم خودداري كرد.
    ما رزمندگان هميشه با هم در تماس هستيم. آيا شما مي‌دانيد كه در ميان شهيدان ما بعضي‌ها يهودي‌ و ارمني هستند؟ بعضي از شهيدان ما سني هستند. همه آن‌ها برادران ما هستند،‌ زنده يا مرده. داوطلب بودن در تفكر ما ريشه دارد.

    *در آرامگاه فهميده

    آرامگاه شهيد 13 ساله، فهميده، يك محل تجمع براي افراد است. سنگ قبر او با گل پوشيده شده است. مادر فهميده در يك خانه كوچك زندگي مي‌كرد. اين پسر بچه در همين جنگ اخير داوطلبانه به جنگ رفت. زماني گردانش زير گلوله و خمپاره بود او به كمر خودش نارنجك بست و پريد زير يك تانك دشمن.

    مردم از يك قبر به قبر ديگر مي‌روند و فاتحه مي‌خوانند و دست‌هايشان را بر روي سنگ قبر مي‌گذارند. بعضي مردم قرآن خوانان را دعوت مي‌كنند و در كنار قبر زيلو مي‌اندازند.

    فاطمه اردستاني قبر شوهرش و پسرش ملاقات مي‌كند. شوهرش قبل از اينك به جنگ برود يك راننده اتوبوس بود. او براي خدمت در سپاه پاسداران ثبت‌نام كرد و وقتي كه در سال 1980 كشته شد پسر بزرگ هم داوطلبانه به عضويت سپاه درآمد.

    فاطمه به خبرنگار راشاتودي مي‌گويد: پدرش را براي من بدون دست و پا آوردند؛ پسرم به مدت 2 سال هر شب از شهر پاسداري مي‌كرد. او در تابستان دوره آموزش نظامي ديد و براي خدمت در استان كردستان در مرز عراق اعزام شد. گردان او گردان محمد رسول‌الله (ص) بود. يك خمپاره به سنگر آن‌ها برخورد كرد و وقتي كه او را براي من آوردند بدنش پر از تركش بود و صورتش سوخته بود. او 15 ساله بود و دو سال بعد از پدرش شهيد شد. در اين لحظات صداي فاطمه مي‌لرزيد و در حالي كه مردم در اطراف ما ايستاده بودند او چشم‌هايش را مي پوشاند تا اشك‌هايش را پنهان كند.
    دوست فاطمه، زينب هم با او به مزارش آمده بود.

    زينب و شوهرش اهل اصفهان هستند. وقتي كه در اوايل انقلاب به تهران آمدند شوهرش فرمانده كميته محلي انقلابي بود. آن‌ها جايي براي ماندن نداشتند. شوهرم آن‌ها را در خيابان ديده بود و آن‌ها را به خانه آورد. ما از آن زمان با هم دوست هستيم. زينب و شوهرش از اصفهان به اينجا مي‌آيند تا فقط به همراه من به آرامگاه بياييم. شوهرش هم اينجاست. او سه سال در جنگ بوده است. او الان به اينجا مي‌آيد كه دوستانش را زيارت كند. آرامگاه شاعر ايراني محمدرضا آغاسي هم نزديك است و مردم در اين مكان هم جمع مي‌شوند.

    آرامگاه شهيد پلارك خيلي‌ها را مجذوب مي‌كند. آن‌ها دو صف جداگانه است يكي براي مردان و يكي براي زنان. آرامگاه هميشه معطر است. اين آيين در اعتقاد مسيحيان هم وجود دارد. مردم به آرامگاه‌ها مي‌آيند و دعا و فاتحه مي‌خوانند.

    مجيد اسدي راد به خبرنگار راشاتودي مي‌گويد: او يك داوطلب بود، يك بي‌سيم‌چي. آنهايي كه مي‌خواهند روح خود را كامل كنند به اينجا مي‌آيند و از شهيد طلب مي‌كنند كه دادخواه آن‌ها نزد خداوند باشد. اين اولين باري است كه قبر او را مي‌بينم اما چيزهاي زيادي درباره او خوانده‌ام. اين فقط يكي از شهيدان ماست كه از قبرش چنين عطر و بويي ساطع مي‌شود.

    مجيد مي‌گويد:‌شما بايد بفهميد كه شهيدان زنده‌اند حتي بعد از مرگشان. مردم بدون آن‌ها هيچ قدرتي ندارند. اما آن‌ها به مردم اما قدرت الهي مي‌بخشند.
» بازگشت | تاریخ : 7 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 095 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA