فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

آيت‌الله نوري همداني: حضرت زهرا (س) نخستين قرباني راه ولايت است

    آيت‌الله حسين نوري همداني ظهر امروز در ديدار مسئولان نيروي انتظامي سراسر كشور و خواهران طلبه حوزه علميه قم اظهار داشت: دين اسلام بر اساس آيات قرآن و روايات تحميلي نيست و اصول دين تحقيقي است و هر فرد به اندازه فكر و منطق خود معتقد به خدا، پيامبر، معاد و امامت مي‌شود.
    وي خاطرنشان كرد: در صورت قرار گيري در برابر دنيا و وهابيت آنها را به استدلال و برهان دعوت مي‌كنيم و آنها را به مناظره دعوت مي‌كنيم چراكه ما معتقديم كه راه ما بدون ترديد صحيح است.
    اين مرجع تقليد با بيان اينكه حكومت از مسائل مهم در اداره جوامع است، گفت: جريان‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي به حكومت بستگي دارد و اگر حكومت صالح و درست باشد فرهنگ، سياست و اقتصاد درست است.
    آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان كرد: اكنون ما در برابر دنيا قرار داريم و اين نظام ارزان به دست نيامده بلكه با ايثارگري‌ها و شهادت‌ها در هشت سال دفاع مقدس به ارمغان آمده است.
    وي تصريح كرد: اين نظام، نظام ولايي است و رأس جامعه بايد پيامبر به عنوان رهبر در دوران خود قرار گيرد، چراكه انسان‌ها از كرامت برخوردار هستند و نبايد فردي بر انسان‌ها مسلط شود كه جبار، ظالم و مستكبر باشد.
    استاد حوزه علميه قم ادامه داد: پس از پيامبر، امام به عنوان وصي و جانشين در رأس حكومت قرار مي‌گيرد كه معصوم بوده و نسبت به ديگران با فضيلت‌تر است و از سوي خداوند معين مي‌شود.
    آيت‌الله نوري همداني با اشاره به ويژگي‌هاي بارز اميرمؤمنان (ع) اذعان كرد: پيشواي نخست شيعيان علاوه بر برخورداري از نص آياتي از قرآن به عنوان فردي با فضيلت‌ نسبت به ديگر مؤمنان از نظر علم و كمال بوده و داراي مقام عصمت است.
    وي خاطرنشان كرد: خداوند در دوران غيبت، جامعه را بدون سرپرست رها نكرده چراكه لازم است فردي به عنوان نايب باشد تا خلأها را كرده و جامعه را به سعادت راهنمايي كند.
    اين مرجع تقليد تاكيد كرد: لازم است فردي با منطق، معلومات، فقيه، مدير، مدبر، شجاع و اسلام‌شناس در راس حكومت قرار گيرد و در كشور ما آيت‌الله خامنه‌اي پس از امام خميني (ره) اين مسئوليت را بر عهده دارد.
    آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان كرد: اكنون با دنيا مواجه هستيم و حكومت ما به اين شكل است و بايد بگوييم در رأس جامعه شما اوباماها، صهيونيست‌ها، آلمان، فرانسه، جباران و ديكتاتورها قرار دارند و صلاحيت ندارند كه اين موضوع سبب شده مردم امروز در تونس، مصر، يمن، ليبي، اردن، عربستان قيام كردند.
    وي تصريح كرد: مردم مدتي در خواب بودند و آنها نيز با نواي حقوق بشر، دموكراسي و تمدن براي مردم لالايي مي‌گفتند ولي انقلاب شما آنها را بيدار كرد و ما نيز به واسطه قيام امام خميني (ره) بيدار شديد.
    اين مرجع تقليد با بيان اينكه انقلاب ايران نعمتي بزرگ بود، اذعان كرد: انقلاب مردم را از استبداد سلاطين نجات داد و عده‌اي كاخ‌نشينان و تجمل‌گرايان مردم را گرفتار فقر مالي و فرهنگي كردند.
    آيت‌الله نوري همداني تاكيد كرد: بايد قدر نعمت انقلاب را بدانيم و روحيه جهاد و استقامت پايدار در كشور اجازه نمي‌دهد دشمن كج نگاه كند و اگر اين جهاد، مقاومت و فرهنگ انقلابي در وجود شما نبود پيش از حمله به عراق و افغانستان به ايران حمله مي‌كردند.
    وي تصريح كرد: آنها مي‌دانند انقلاب ايران سبب قيام 33 روزه لبنان و قيام 22 روزه در غزه شد و اكنون قيام‌ها و خيزش‌هاي تونس، مصر، يمن، ليبي، اردن، عربستان و بحرين از انقلاب نشأت گرفته است.
    استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: اين انقلاب و حكومت براي مردم يك الگوست و حضرت فاطمه(س) يكي از اين الگوها محسوب مي‌شود.
    آيت‌الله نوري همداني با اشاره به تقسيم‌بندي بانوان از سوي ديكتاتورها بيان داشت: استبدادگران زن‌ها را به دو بخش خانه‌نشين و تابع غرب تقسيم كرده بودند و از تحصيل و دانشگاه و قرارگيري در پست‌هاي مهم محروم بودند.
    وي به سفر خود به كشور تانزانيا اشاره كرد و افزود: شعار خامنه‌اي كوثر است و دشمن او ابتر است، از سوره كوثر استخراج شده و اكنون عالم‌گير شده و مردم تانزانيا نيز از آن استفاده مي‌كردند.
    اين مرجع تقليد با بيان اينكه ارزش انسان‌ها از منظر قرآن به عمل وابسته است، اظهار كرد: در قرآن معيارهايي مانند جهاد، تقوا و عمل صالح براي شايستگي زن و مرد تعيين شده است.
    استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: قرآن زن را مانند مرد در نظر مي‌گيرد كه از تمام ظرفيت‌ها برخوردار است و خدمت زنان به جامعه بشريت بيش از مردان است.
    آيت‌الله نوري همداني تاكيد كرد: مردان و زنان لازم است به مطالعه خطبه حضرت زهرا (س) بپردازند تا با سيره و شخصيت آن بانوي بزرگوار آشنا شوند.
    وي با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از حكومت بيان داشت: حضرت فاطمه (س) قرباني حكومت شد و نخستين قرباني راه حكومت و ولايت اين بانوي بزرگوار است و اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه حكومت و ولايت در جايگاه والايي قرار دارد و انسان‌ها بايد براي حفظ و نگهداري آن جان خود را فدا كنند.
» بازگشت | تاریخ : 9 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 139 | نظرات : 1

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

#1 در تاریخ : 9/01/1403 - 19:05 |  توسط: محمد   |  عضویت: -- |

 
   
  گروه : ميهمان
  تعداد مطالب: 0
  تعداد نظرات: 0
هیت متوسلین به شاهزاده علی اصغر(ع) جوانان البرز جلسات هفتگی جمعه شبها با نوای حامد خمسه مجید قناعت جو مکان:بالاتر از میدان منیریه کوی راتق حسینیه شهدای حیدری ارامwww.shahzadealiasghar.com
 
نقل قول

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA