فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

در شهر چه مي گذرد

    در شهر چه مي گذرد

    در شهر چه مي گذرد


    اگرچه خيلي از وقتها دلمان نمي خواهد سكوت طولاني خودمان را در قبال بي اخلاقي ها و لابي گري هاي برخي از ادارات و حماقت هاي برخي از جاهلان امت رسول كه خود را هيئتي مي نامند بشكنيم اما سكوت در قبال برخي از اين رفتارهاي نابهنجار هم خود جرم و گناه است .
    هيئت آل طاها قريب 20 سال است كاملا مخلصانه و بي هيچ چشمداشتي به كارهاي بزرگ فرهنگي و در دست داشتن ابتكار عمل امور مذهبي و فرهنگي ، مشهور خاص و عام است البته نه براي مغرضان .
    در اين مدت هرگز از كسي نه توقع مساعدت بي جا و تطميع خواست شخصي داشته است و نه كمكها و مساعدت هاي بودار و مورد دار چه از افراد سياسي و چه از سرمايه داران بي تدين را داشته است . سالانه شايد بالغ بر 30 ميليون تومان هزينه مي كند كه قريب به اتفاق آن ، از مساعدت هاي مردم مستضعف تامين مي شود و برخي از صاحبان مال نيز كه از صافي تدين و اخلاق گذشته اند اجازه كمك به هيئت را دارند . با اين اوصاف هرساله شهر وبا زده فرهنگي آمل با وجود برخي از مسئولين باج ده و باج بگير كه خيلي راحت بلدند معادلات و لابي گري هاي كلان را انجام دهند و برخي نيروهاي هيئتي احمق و غافل سال به سال پس رفت فرهنگي را شاهد است .
    اسم شهرمان را گذاشتيم د ارالمومنين ، به اندازه ريگ خيابان هيئت راه انداختيم ، مريد و مراد بازي را باب كرديم آن وقت هيج تدبيري در رابطه با قوام و دوام مسائل اعتقادي و مذهبي نداريم چرا فساد ظاهري و شايد هم باطني در آمل اينقدر مشهود است ؟
    براي جايي رفتم بنري را چاپ كنم در ابتداي خيابان امام خميني (ره) زنيكه بي شرم و بي حيا بدون روسري در بلوار 45 متري امام (ره) با دامن كوتاه با پاي لخت راه رفت تا به ماشينش رسيد و سوار شد گاز ماشين را گرفتم تا تذكري هم داده باشم البته انتظار شنيدن فحش و ناسزا و احتمالا بعدا شكايت از بنده ( با توجه به وضعيت فعلي ) را داشتم اما با سرعت عجيبي با قهقهه بلند دور شدند .
    پيش خودم فكر كردم چرا در آمل آن هم يك شب مانده به محرم وضع اين ريختي است .
    بگذريم البته فعلا ، چون اين موضوع گذشتني نيست . در اين شهر چند رنگ با زحمت فراوان مجوز به دست مي آوريم براي حسين بن علي در حسينيه ثارالله اقامه عزا نماييم ! در اين شهر به ظاهر مذهبي با زحمت فراوان مجوز مي گيريم تا براي اقامه عزاي آن سيد شهيدان تبليغات شهري كنيم ! در اين شهر مثلا دارالمومنين ! براي هيئت محبين جاي مناسبي براي تبليغات اختصاص داده نمي شود اما براي هيئتي ديگر مناسب ترين جا در نظر گرفته مي شود انگار امام حسين (ع) آن هيئت فرق دارد چرا و به چه دليل نمي دانم البته خودم را به ناداني مي زنم وگرنه از لابي ها اطلاع دارم و جالب اينكه در اين شهر اصطلاحا متدين ، پارچه ها و بنرها و پوسترهاي عزاي سيدالشهدا توسط برخي از بچه هيئتي هاي غافل پاره مي شود و از بين مي رود تا بنرهاي خودشان بماند و اسم هيئت آنها !!! مطرح شود
    مظلوم ، حسينِ مظلوم !
    ما در مورد مسائل سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي و اداري آمل بعدا حرف خواهيم زد ام الآن در ايام محرم فضاي شهر گرچه با بنرها كه كم كم دارد به ابزار روكم كني و حال گيري تبديل مي شود آذين شده است اما مصداق اين شعر است كه
    ... و مي دانم كه اين شهر به ظاهر رو سپيد من سياهي موجها دارد ..... عاشورا مي شود بازهم دستجات كم معرفت به حسين بازهم علم هاي يكي بزرگتر از ديگري ، باز هم زنان بي شرم بزك كرده و با پاچه هاي تنگ و بدن نما عاشوراي حسين مظلوم و كبكهايي كه هرگز نمي خواهند سرشان را هرگز از برف بيرون بياورند . عاشورا مي آيد و روند برخي از ماها يزيدپسند تر از سال قبلپيش مي رود .
    اي اهل عالم فرياد فراموش شده حسين (ع) اين بود : براي امر به معروف و نهي از منكر و اصلاح امت جدم قيام كردم
» بازگشت | تاریخ : 9 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 4 367 | نظرات : 2

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

#1 در تاریخ : 9/02/1403 - 19:11 |  توسط: مازندرانیها   |  عضویت: -- |

 
   
  گروه : ميهمان
  تعداد مطالب: 0
  تعداد نظرات: 0
باسلام

باز نشر مطلبتان در مازندرانیها

سپاس
 
نقل قول

#2 در تاریخ : 9/02/1403 - 19:11 |  توسط: ح.ع   |  عضویت: -- |

 
   
  گروه : ميهمان
  تعداد مطالب: 0
  تعداد نظرات: 0
حرف حق سند نمی خواهد. دمتون گرم

وقتی برخی از مسئولین ارزشهای مذهبی و اعتقادی را در کوچه بازار می بینند نباید انتظاری غیر از این داشت که به بیراهه میرویم.
خواسته های مردم تغییر می کند آقایان اما اعتقادات پا برجاست .
آخر حرف
آقایون لطفا طرفتونو بشناسین بعد اقدامی بکنین
 
نقل قول

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA