فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

تبعيت از ولايت معيار و ملاك مقبوليت افراد

    تبعيت از ولايت معيار و ملاك مقبوليت افراد

    شاید پنج‌شنبه 20 دی1387 که حاج منصور ارضی معروف به «شمس‏المادحین» در مراسم شب‏های احیای حسینیه صنف لباس فروش‏ها از مداحان خواست برای ابقای محمود احمدی‌نژاد در پست ریاست‏جمهوری تلاش کنند، هیچ‌کس فکر نمی‏کرد پس از گذشت دو سال و نیم کار به جایی برسد که دفتر رئیس‏جمهور به خاطر انتقادات وی از رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مراجع قضایی شکایت کند.
    ارتباط مداحان کشور که روزگاری تعداد زیادی از آنها جزو حامیان دولت و شخص محمود احمدی‌نژاد بودند، بی‌شباهت با ارتباط دولت با روحانیون، چهره‌ها و جریان‌های سیاسی اصولگرا، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای و... نیست که هر چه از ابتدای دولت نهم به زمان حال نزدیک‌تر می‌شویم، حمایت آنها از دولت کم و کمتر شده و انتقادات از برخی سیاست‌های فرهنگی و سیاسی دولت صریح‌تر شده است.حاج منصور ارضی و سعید حدادیان از جمله معروفترین مداحان کشور هستند که حمایت‌های آنها از دولت زبانزد بود ولی مدتی است که این رابطه شکر آب شده و اتفاقا این دو از جمله مهم‌ترین منتقدان احمدی‌نژاد و دولتش شده‌اند.
    دو سال و نیم قبل و در آستانه انتخابات دوره دهم ریاست‏جمهوری هنگامی که محمود احمدی‌نژاد با حضور در هیات‏های مذهبی با هوادارانش تجدید دیدار کرد؛ حضورش در هیات حاج منصور ارضی بیش از گذشته به چشم آمد، چرا که ارضی در دو سال قبل از انتخابات سال 88 نه تنها با انتقادات شدید علیه رقبای احتمالی احمدی‏نژاد به یاری دولت برخاسته بود بلکه با آغاز ماه محرم سناریوی جدیدی برای حمایت از دولت تدوین کرد. ارضی در آستانه ماه محرم امسال و در همایش مداحان و شاعران حسینی از مداحان خواسته بود در خلال سخنان شان از «اتفاقات روز» سخن بگویند. سابقه حمایت‏های منصور ارضی و یارانش از محمود احمدی‏نژاد فقط به مداحی‏ در مساجد و تکایا محدود نشد و حتی حاج منصور در چند سفر استانی با رئیس‏جمهور همراه شد. وی در سفر استانی به خراسان رضوی از رقبای انتخاباتی رئیس‏جمهور و دولت‏های گذشته انتقاد شدید کرد.
    شکایت از حاج منصور و جدال رسانه‌ای
    شاید بتوان سخنان ارضی قبل از آغاز دور سوم سفرهای استانی به مشهد را آخرین حمایت وی و همکارانش از دولت قلمداد کرد چراکه وی چند ماه بعد در مراسم شب‏های ماه مبارک رمضان در مسجد ارک تهران انتقادات تندی را علیه اسفندیار رحیم مشایی مطرح کرد این انتقادات ادامه یافت تا اینکه هفته گذشته یکی از رسانه‌های نزدیک به رحیم مشایی اعلام کرد که دفتر رئیس‌جمهور از حاج منصور ارضی به مراجع قضایی شکایت کرده است. این رسانه ادعا کرده‌ که انتقادات حاج منصور توهین به مشایی بوده است. در این میان پایگاه‌های اطلاع رسانی «عماریون» و «آزادی نیوز» نیز مواضع دو طرف را پوشش می‌دهند و در حقیقت جدال حامیان مشایی و منتقدان او در جریان حزب‌الله در این دو سایت نمود پیدا کرده است.همین چند روز پیش بود که سایت آزادی نیوز حامی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در یادداشتی از حاج منصور ارضی و سعید حدادیان انتقاد کرد و نوشت: «...این مداحان گرامی و نیز برخی از هواخواهان و هواداران ایشان، با ایجاد فضایی احساسی و غیر عقلانی کوشیده اند تا در اقداماتی که به زعم ایشان انقلابی و هیاتی وار شمرده می شود، تیشه به ریشه جریانات منحرف زنند غافل از اینکه با چنین رفتارهایی نه تنها نتیجه ای حاصل نشده بلکه به علت نادرستی در شیوه و مشی بر دامنه مشکلات افزوده خواهد شد...»
    از سوی دیگر سایت عماریون با اشاره به اینکه رسانه های حامی مشایی ادعا می کنند شکایت وی از مداح ولایی و انقلابی؛ حاج منصور ارضی از طریق دفتر رئیس جمهور و نه شخص ایشان صورت پذیرفته، نوشته است: «... واقعیت این است که اتاق فکر جریان منحرف نفوذی در دولت از ماهها قبل با اجیر کردن این و آن و تهیه پیش نویس هایی از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری به صورت محرمانه اقدام و ارسال گردیده است، جایگاهی که وظیفه ذاتی آن حمایت از جایگاه حقوقی افراد است و نه جایگاه حقیقی؟! حال باید پرسید این چه جریانی است که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی معاونت حقوقی ریاست جمهوری را به طرح شکایت از یک مداح انقلابی و ولایی که سال‌ها در طول دفاع مقدس و بعد از آن و در مقاطع حساس انقلاب با نطق روشنگرانه و بصیرت گونه خود، امت حزب‌الله و مذهبی کشور را هشدار داده است، وادار می نماید؟ اما ماجرا به اینجا ختم نشده و بیانیه‌ای به نام گروهی از افراد حزب‏الله در واکنش به شکایت دفتر رئیس‏جمهور در سایت عماریون منتشر شد که در بخشی از آن آمده است: این شکایت از وجاهت قانونی برخوردار نیست زیرا از سوی معاونت حقوقی رئیس‏جمهور تنظیم شده است. این جایگاه به طور قانونی برای دفاع از شخصیت حقوقی دولت و فقط از شخص رئیس‏جمهور است نه افراد حقیقی دیگر دولت. در ادامه این بیانیه آمده است: حزب‏الله معتقد است علاوه بر دشمنان ولایت فقیه، افراد معلوم‏الحال و گروه های زخم‏خورده از افشاگری‏های مکرر حاج منصور از این شکایت سود اصلی را خواهند برد، زیرا همواره در پی قرار دادن دولت خدمتگزار در مقابل امت حزب‏الله بوده و هستند. بر همین اساس وعاظ محترم، فضلا و طلاب در صحنه، هیئات مذهبی، دلسوزان انقلاب و در یک کلام امت حزب‌الله تا به نتیجه رساندن رسوایی جریان نفوذی فوق آن هم با پیگیری‏های آگاهانه و انقلابی از پای نخواهند نشست.
    بی شک این جدال‌ها و این روند جدایی‌ها ادامه خواهد یافت، اما آنچه در خور تامل و توجه بیشتر است، اینکه چرا برخی سیاست‌های دولت و همچنین رفتارهای پیرامونیان رئیس‌جمهور باعث ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور شده است. چرا دولت در طول چند سال گذشته به دغدغه‌های فرهنگی و دینی مردم و بخصوص علمای دینی توجه کافی نداشته و از همین زاویه شاهد ریزش‌های متعدد بوده است. اینکه دولتی‌ها نتوانسته اند طرفداران و حامیان خود را راضی نگه دارند و هر چه زمان می‌گذرد تعداد جدا شدگان از دولت زیاد‌تر می‌شود، بی‌ارتباط به عملکردها و بحث ناکارآمدی سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دولت نیست. از طرفی بیان انتقادات آن‌هم از طرف گروه‌هایی همچون مداحان بی‌شک باید در چارچوب معیارها و ضوابط اخلاقی و ارزشی خاصی شکل گیرد. استفاده از ادبیات غیر متعارف و همچنین به‌کار بردن اصطلاحات نا مناسب به‌دور از چارچوب‌های ارزشی و بخصوص اصولگرایانه است.
    مداح پیشکسوت کشور که شب گذشته شاهد حضور انبوه مردم تهران در مسجد ارگ و خیابان های اطراف آن بود، ضمن تقدیر از عملکرد دولت نهم و دهم در عرصه های اقتصادی و معیشتی گفت: چه کنیم که دولت در امر دینی کاری نکرده است و متاسفانه برای حجاب هیچ کاری نکرده است.
    وی افزود: نیروی انتظامی بنده خدا باید از همه بشنود و زیر فشار باشد اما از سوی دولت حمایت نمی شود.
    حاج منصور ارضی تاکید کرد: سایت ها فقط حرف های تند مرا ننویسند این حرف ها را هم منتقل کنند ما دستمان که به جایی نمی رسد شما برسانید که فرهنگ سازی یعنی چه وقتی قانون می گوید، باید عمل کرد و نباید مجری قانون یعنی نیروی انتظامی را تنها گذاشت.
    وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین بار دیگر از حضور رییس دفتر رییس جمهور در تیم دولت به شدت انتقاد و عاقبت این کار را به خدا واگذار کرد و گفت: از ما کاری جز این بر نمی‌آید که بگوییم خدا خودش جوابشان را بدهد.
    حاج منصور ارضی در بخش دیگری نیز با تشکر از عملکرد رسانه ملی برای برنامه های ویژه ماه رمضان و
    حذف "ربنا" از این برنامه ها گفت: صداوسیما بد نیست جوانانی که در سال گذشته دستگیر شدند را بیاورد و نشان دهد و این جوان ها بگویند که چطوری فریب خوردند و چطور به راحتی در جبهه مقابل نظام قرار گرفتند.
    گفتنی است وی در همین رابطه به رفتار موسوی خوئینی ها به شدت انتقاد کرد.
» بازگشت | تاریخ : 8 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 557 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA