فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

رهبر انقلاب در ديدار اساتيد و كارشناسان تخصصي مهدويت: تطبيق برخي علائم ظهور بر اشخاص اقدامي غلط و انحرافي است

    رهبر انقلاب در ديدار اساتيد و كارشناسان تخصصي مهدويت: تطبيق برخي علائم ظهور بر اشخاص اقدامي غلط و انحرافي است

    به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمعي از اساتيد، كار‌شناسان، مؤلفان و فارغ التحصيلان تخصصي مهدويت، با اشاره به اهميت بسيار بالاي موضوع مهدويت به عنوان هدف حركت و مجاهدت انبياء در طول تاريخ، انتظار را بخش جدايي ناپذير موضوع مهدويت دانستند و تأكيد كردند: يكي از موارد مهم و ضروري در مقوله مهدويت، افزايش كارهاي عالمانه، دقيق و متقن به دست اهل فن و متخصصان واقعي اين موضوع و پرهيز از كارهاي عاميانه، جاهلانه، غيرمعتبر و براساس تخيلات و توهمات است.

    ايشان در سخنان خود، ابتدا به تبيين اهميت موضوع مهدويت پرداختند و با تأكيد بر اينكه مهدويت در شمار چند مسئله اصلي معارف عاليه ديني است، افزودند: هدف حركت انبياء و بعثت‌ها، پايه ريزي جهاني با چارچوب توحيدي و براساس عدالت و بهره گيري از همه ظرفيت‌هاي موجود در انسان است و دوران ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف نيز، دوران حاكميت حقيقي توحيد، معنويت، دين و عدل بر شئون مختلف زندگي فردي و اجتماعي انسان‌ها است.

    رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر مهدويت نباشد، همه تلاش‌ها و مجاهدت انبياء بي‌فايده و بي‌اثر خواهد بود.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به موضوع مهدويت در اديان الهي نيز اشاره كردند و افزودند: درهمه اديان الهي، تقريباً كلياتي از حقيقت مهدويت بيان شده اما در اسلام، اين موضوع از مسلمّات است و در ميان مذاهب اسلامي نيز، شيعه، موضوع مهدويت را با مصداق روشن و جزئيات خانوادگي و شخصيتي فرد مورد انتظار كه از روايات معتبر و مستند شيعه و غيرشيعه، به دست آمده، مطرح مي‌كند.

    رهبر انقلاب اسلامي بعد از تبيين اهميت موضوع مهدويت و جايگاه آن در اديان الهي و مذاهب اسلامي، به موضوع انتظار به عنوان جزء جدايي ناپذير مهدويت اشاره و خاطرنشان كردند: انتظار به معناي مترصد يك فرد زنده و حقيقت قطعي بودن، است و اين معنا از انتظار، لوازمي دارد كه از جمله آن‌ها، آماده شدن روحي و دروني و همچنين اجتماعي انسان براي دوران متوقع و با شرايط ويژه آن است.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين خصوص افزودند: فرد منتظر بايد همواره خصوصيات و ويژگيهاي لازم دوران مورد انتظار را در خود حفظ و تقويت كند و اين انتطار، به گونه‌اي است كه از يك طرف، هيچگاه نبايد آن را طولاني مدت تصور كرد و از طرف ديگر هيچگاه نبايد آن را بسيار نزديك دانست.

    ايشان با اشاره به ويژگيهاي دوران ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)، تأكيد كردند: دوران آن حضرت، دوران حاكميت توحيد، عدل، حق، اخلاص، و عبوديت خدا است، بنابراين افراد منتظِر نيز بايد همواره خود را به اين ويژگي‌ها نزديك كنند و به وضع موجود راضي نباشند.

    سومين نكته‌اي كه رهبر انقلاب اسلامي در موضوع مهدويت به آن اشاره كردند، ضرورت انجام كارهاي عالمانه، دقيق و مستند بود.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: يكي از خطرهاي بزرگ در موضوع مهدويت، كارهاي عاميانه، جاهلانه، غيرمستند و متكي بر تخيلات و توهمات است كه زمينه ساز مدعيان دروغين و دوري مردم از حقيقت واقعي انتظار خواهد شد.

    ايشان با اشاره به مدعيان دروغيني كه در طول تاريخ برخي علائم ظهور را بر خود يا ديگران تطبيق مي‌دادند، افزودند: همه اين موارد غلط و انحرافي است زيرا برخي مطالب درباره علائم ظهور، غيرقابل استناد و ضعيف است و مطالب معتبر را هم نمي‌توان براحتي تطبيق داد.

    رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اينگونه مطالب غلط و انحرافي، باعث مي‌شوند، حقيقت اصلي مهدويت و انتظار مهجور بماند، بنابراين، بايد به شدت از كار‌ها و شايعات عوامانه پرهيز كرد.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: البته كار عالمانه و مستند درباره موضوع مهدويت و انتظار نيز بر عهده اهل فن و متخصصاني است كه علم حديث و رجال را به خوبي مي‌دانند و با مسائل و تفكرات فلسفي آشنايي كامل دارند.

    آخرين محوري كه رهبر انقلاب اسلامي درخصوص مقوله مهدويت به آن اشاره كردند، موضوع توسل به امام زمان (عج) و انس با آن حضرت بود.
    ايشان خاطرنشان كردند: آشنايي صحيح و علمي با مقوله مهدويت زمينه ساز انس بيشتر با حضرت حجت (عج) و حركت شتابان‌تر به سمت اهداف عاليه خواهد بود.

    رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: در موضوع انس با آن حضرت و توسل به ايشان نيز آنچه صحيح و مورد نظر است، توجه و توسل از دور است كه حضرت مهدي (عج) انشاءالله آن را مي‌پذيرند اما برخي ادعا‌ها و مطالب عاميانه درخصوص انس با حضرت، از طريق ديدار حضوري، غالباً دروغ و يا تخيلات ذهني است.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشكر از دست اندركاران، به خدمات فراوان حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در بخشهاي مختلف بويژه موضوعات نماز، زكات، تفسير، مهدويت و مبارزه با بي‌سوادي اشاره كردند و افزودند: آقاي قرائتي نمونه بسيار خوب و الگوي شايسته‌اي است زيرا خدمات ايشان همواره در عرصه‌هايي بوده كه خلاء و نياز فراواني در آنجا احساس شده است و اين چنين همت و تلاشي، ارزش مضاعف دارد.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه نيت خالصانه و براي خدا، تأثير شگرفي در پيشرفت كار‌ها دارد، بر لزوم استمرار و پيگيري كارهاي انجام شده در عرصه‌هاي مختلف تأكيد كردند.

    در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي، گزارشي از فعاليتهاي انجام گرفته در نهضت سواد آموزي، ستاد اقامه نماز، ستاد زكات، و تفسير قرآن كريم ارائه كرد و درخصوص موضوع مهدويت گفت: تاكنون سيصد نفر بصورت تخصصي در موضوع مهدويت تحصيل كرده‌اند و آموزش‌هاي مجازي، كوتاه مدت و تربيت مربي مهدويت نيز ايجاد شده است.

    وي انتشار چند فصلنامه و راه اندازي چندين سايت و مجله الكترونيكي در موضوع مهدويت را از ديگر اقدامات انجام گرفته برشمرد.
    در اين ديدار جمعي از فعالان و مسئولان ستادهاي اقامه نماز، زكات، نهضت سواد آموزي، ترويج فرهنگ قرآني و تفسير حضور داشتند.
    انتهاي پيام/ك
» بازگشت | تاریخ : 28 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 569 | نظرات : 1

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

#1 در تاریخ : 28/01/1403 - 11:23 |  توسط: alireza_lzd   |  عضویت: -- |

 
   
  گروه : ميهمان
  تعداد مطالب: 0
  تعداد نظرات: 0
salam va khaast nabashid
 
نقل قول

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA