فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

روز دانشجو با " کف و سوت برای من " و نه برای کسی دیگر

    روز دانشجو با  " کف و سوت برای من " و نه برای کسی دیگر



    روز دانشجو با " کف و سوت برای من " و نه برای کسی دیگر

    جلیلی: «توانستن» ما را مهار نکردند بدنبال مهار«خواستن»ماهستند
    مراسم روز دانشجو با حضور گسترده و پرشور دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد و رساتر از همیشه شعارهای «مرگ بر آمریکا» ی دانشجویان به گوش می رسید.
    در این برنامه که با عنوان «تا مبارزه هست ما هستیم» در سالن فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشکده ادبیات برگزار شد حجه الاسلام میرباقری، دکتر غلامعلی حداد عادل و دکتر سعید جلیلی به ایراد سخنرانی پرداختند.
    نکته جالب توجه اینکه سالن فردوسی دانشکده ادبیات که بزرگترین سالن دانشگاه تهران است، ساعتها مملو از جمعیت دانشجویان مسلمان و انقلابی بود که با شور و شعف خاصی بر ادامه گفتمان استکبارستیزی تاکید داشته و با اعلام برائت نسبت به فتنه گران و تحرکات اصلاح طلبان برای ایجاد تشنج در دانشگاه ها، خواستار محاکمه و اشد مجازات برای سران فتنه شدند.
    حجه الاسلام میرباقری: دعوای امروز جهان بین سکولاریسم و اسلام است
    در ابتدای این برنامه حجت الاسلام سیدمحمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: اگر عقلانیت دینی در وزارت علوم حاکم شود، راه سکولاریزم در دانشگاه‌ها بسته می‌شود مبارزه در مقیاس جهانی جمهوری اسلامی در راستای تغییر ساختار، فرهنگ و مفاهیم غربی حاکم است.
    بر پایه خبری که فارس منتشر کرده است، وی گفت: روشنفکری که در ایران بیمار متولد شد، در تحلیل خود نیم قرن عقب است و نمی‌تواند نگاه استراتژیک داشته باشد.
    رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خطاب به دانشجویان گفت: قطار غرب در حال سقوط است و شما دانشجویان باید به فکر آینده بدون آمریکا باشید.
    میرباقری با بیان اینکه تحلیل وقایع جهان با علوم سیاسی غرب، ما را گمراه می‌کند و ما باید با فلسفه تاریخ حوادث را تحلیل کنیم،‌ گفت: دانشجویان بسیجی باید نرم افزارهای اداره اسلامی کشور را تولید کنند و رابطه اسلام و کارآمدی را نشان دهند.
    وی ادامه داد: تغییر علوم انسانی کنونی در دانشگاه‌ها، حمله به پایگاه مشروعیت غرب است.
    میرباقری خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات در روزنامه ها می‌نوشتند که کجای این کشور اصلاحات رخ داده، درحالی که هنوز در این کشور خدا نمرده است!
    رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: دعوای امروز جهان بین سکولاریسم و اسلام است، همین وضعیت درخصوص استیضاح وزیر علوم و بورسیه ها هم صدق می‌کند. بورسیه‌ها بدین خاطر برای سکولاریست ها و غرب از سَم هم خطرناک تر است، چراکه جوانان مؤمن و انقلابی در کرسی تعلیم می‌ نشینند.
    وی گفت: قرائت مدرن و متحجرانه از اسلام، دولبه یک قیچی هستند، به همین خاطر ترکیه و اسلام لیبرالی در کنار هم قرار می‌گیرند.
    حداد عادل: محال است جلوی آمریکایی‌ها فرش قرمز پهن کنیم
    در ادامه، دکتر غلامعلی حداد عادل با تشویق دانشجویان وارد سالن شد و سخنان خود را آغاز کرد.
    وی اظهار داشت: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که این هجوم افتخارآمیز مردم ما برای زیارت کربلا و پیاده رفتن از نجف تا کربلا یک اخلاصی به ساحت امام حسین(ره) است و پیامی نیز به استکبار دارد که آنان بدانند ملت ایران همچنان حسینی است و دنباله‌رو راه خمینی(ره) است.
    حداد عادل تصریح کرد: در حقیقت در آن دوران کودتای 28 مرداد 32 به آمال و آرزوهای ملت ایران در مبارزه با استعمار انگلیس و ملی کردن صنعت نفت خاتمه داد و تلاش‌هایی که در طول چندین سال صورت گرفته بود با کودتا برباد رفت که 25 سال بعد از آن خون از چشم ملت ایران آمد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کودتای 28 مرداد برای ملت ایران بسیار سخت بود، گفت: در آن دوران فضای اختناق با طراحی آمریکا و خباثت و دسیسه‌بازی‌های انگلیس در آن دوران وجود داشت و دولتی که می‌خواست نفت را ملی کند سرنگون و دولت طراحی شده توسط آمریکا به قدرت رسید که در ادامه هیچ کس جرات نفس کشیدن نداشت.
    وی افزود: در آن دوران تنها خبر از چوبه‌های اعدام، محاکمه و زندانی شدن بود. از دانشگاه نیز دانشجویان دلشان خون بود و بغض‌ها در گلو نگه داشته بودند تا در فرصت مناسب پرده ظلمت را بدرند و فریاد و اعتراض خود را اعلام کنند.
    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر نیکسون (معاون وقت رئیس جمهور آمریکا) به ایران گفت: این سفر نیکسون گویی این بود که سردار فاتحی می‌خواهد کشور فتح‌شده را بازدید کند و ببیند طرح‌ها به کجا رسیده است.
    حداد عادل با اشاره به اعتراض دانشجویان به سفر نیکسون به ایران گفت: این سفر بسیار تلخ بود به همین خاطر دانشجویان به آن اعتراض می‌کردند و سربازان گارد شاهنشاهی نیز سه نفر از دانشجویان را در دانشکده فنی شهید کردند.
    وی در ادامه افزود: کسی که این ماجرا را از نزدیک مشاهده کرده و راوی صادق آن ماجرا بوده شهید چمران است که باید آن را به حق اسوه استادان و دانشجویان بسیجی بدانیم. ایشان در آن زمان دانشجوی دانشکده فنی بود و از نزدیک آن حادثه را دیده است و این اتفاق در سراسر ایران پیچید. بعد از آن نیز سال‌های سال 16 آذر را گرامی می‌داشتند و این روز را روز دانشجو نامیدند و از این سه شهید به عنوان سه قطره خون یاد می‌کردند.
    حداد عادل در ادامه خاطرنشان کرد: روح مبارزه‌ای که اوج آن در 16 آذر متجلی شد مبارزه همزمان با استعمار و استبداد بود یعنی دانشجویان هم با آمریکا به عنوان طراح کودتا و هم با شاه به عنوان مزدور آمریکا مبارزه می‌کردند.
    نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عجیب این است که نیکسون در سال 50 نیز دوباره به ایران سفر کرد اما دانشجویان با خاطره‌ای که از 16 آذر 32 داشتند وقتی ماشین نیکسون از کنار دانشگاه عبور می‌کرد به ماشین وی سنگ پرتاب کردند که همان شب ساواک به کوی دانشگاه حمله کرد.
    وی در ادامه تصریح کرد: بعضی‌ها وجود داشتند که اصلا مبارزه نمی‌کنند، بعضی تنها به مبارزه با استبداد داخلی می‌پرداختند و بعضی نیز می‌گفتند اولویت اول مبارزه با استکبار خارجی است اما دانشجویان هم با استعمار و هم با استبداد همزمان مبارزه می‌کردند.
    حداد عادل با بیان اینکه روحیه حق‌طلبی طبیعت دانشجو است، گفت: دانشجو هنوز آلوده به تعلقات دنیوی نشده است به همین خاطر آزادگی و حق‌طلبی از خصوصیات دانشجو است.
    وی افزود: استقلال‌طلبی و علاقه به استقلال کشور و دشمنی با هر کسی که در سرنوشت کشور دخالت کند از خصوصیات دانشجویان است البته ما شاهد بودیم این دانشجویان در انقلاب نیز فعال بودند.
    حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان در انقلاب اسلامی خدمات و فداکاری‌های بسیاری را انجام داده‌اند، گفت: بسیاری از دانشجویان و اساتید با پیروزی انقلاب به نظام اسلامی خدمات بی‌شماری را انجام دادند و از سنگر انقلاب اسلامی دفاع کردند.
    وی ادامه داد: برخی از این دانشجویان چند ماهی تا دفاع از پایان‌نامه خود در دانشگاه فاصله داشتند، اما با اجازه‌ای که از امام خمینی(ره) گرفتند دانشگاه را رها کرده و به کمک انقلاب اسلامی آمدند که نمونه بارز آن در جنگ در حماسه هویزه توسط شهید علم‌الهدی رخ داد.
    نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از این دانشجویان در قالب فرمانده، گردان، تیپ و لشگر در جنگ حضور یافته اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از سرداران بسیجی، دانشجویان و از دانشگاهیان در جنگ بودند.
    حداد عادل اظهار داشت: امروز نیز معتقدیم که دانشجو باید در مسائل سیاسی دخالت کند، دانشجو نباید به مسائل سیاسی کشور خود بی‌اعتنا باشد و نباید از مشکلات جامعه خود بی‌خبر باشد و باید از آن آگاهی داشته باشد.
    وی با بیان اینکه نقد و بصیرت وظیفه دانشجویان است، خاطرنشان کرد: افرادی که امروز در پست‌های مختلف مسئولیت‌هایی را برعهده دارند همان افرادی هستند که 20 سال پیش در همین دانشگاه ها درس خوانده‌اند و اگر دانشجوی ما امروز نتواند جایگاه کشور خود را در جهان و جغرافیای سیاسی کشورش را درک کند، چگونه می‌تواند بعدها مسئولیتی را به عهده بگیرد.
    نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان و تشکل های دانشجویی بسیج خدمات بسیاری را به انقلاب انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: دانشجو نباید در عین سیاسی بودن، ابزار دست گروه‌های سیاسی خارج از دانشگاه باشد.
    حداد عادل با تأکید بر این نکته که بعد از سال‌های 76 آمریکایی‌ها و سازمان سیا برنامه‌ای را برای دانشگاه‌های کشورمان طراحی کردند خاطرنشان کرد: آنان در تلاش بودند تا به نام 16 آذر دانشجویان را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند.
    وی ادامه داد: آنان در صدد بودند تا دانشجویان با ادبیات دانشجوی متفاوتی دانشجویان را با انقلاب اسلامی در تعارض قرار دهند و تصور آنان این بود که همانگونه که دانشجویان در زمان رژیم شاه با حکومت وقت آن زمان مبارزه کردند، بعد از انقلاب نیز دانشجویان باید با حکومت اسلامی به مبارزه بپردازند، اما این اتفاق نیفتاد.
    حداد عادل در ادامه سخنان خود به طرح یک سؤال پرداخت و گفت: سؤالی که در مجامع دانشجویی مطرح می‌شود آن است که چرا جمهوری اسلامی با آمریکا کنار نمی‌آید، اگر سرمقاله برخی از روزنامه‌ها را بررسی کنیم خواهیم دید که آنها رسماً به استقبال آمریکا رفته‌اند.
    وی ادامه داد: قبل از آنکه این موضوع را پاسخ دهیم باید به این نکته توجه کنیم که بعد از جنگ جهانی دوم بیش از 80 کودتا به دست آمریکا در کشورهای مختلف طراحی و اجرایی شده است و بعد از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها خود را آقای مطلق دنیا می‌دانستند، چرا که آنان به عنوان کسی که خود را کدخدای دهکده جهانی می دانستند به این نتیجه بودند که هیچ قدرتی در مقابل آنها نیست.
    حداد عادل با اشاره به نظریات اندیشمندانی فوگویاما، هگل یا هانتینگتون در پایان تاریخ و پایان تئوری سخن می‌گویند خاطرنشان کرد: آنان در هر کجای دنیا به دنبال مصادره نفت آن کشور بودند تا بتوانند با پول نفت آن کشور و یا با فروش کالاهایی که خود می‌خواهند به سرمایه‌داران خود کمک کنند که این یک نمونه کوچکی از اقدامات امریکاست.
    نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها که خود را مدعی آزادی بیان و دموکراسی می دانند، اما در عمل اینگونه نیستند، خاطرنشان کرد: یکی از فجایع آمریکایی این است که در هر کجایی حضور پیدا می‌کند فرهنگ خود را به زور گسترش می‌دهد و این امر به کشورهای اسلامی اختصاص ندارد، در حالی که آنان خود را مدعی آزادی و دموکراسی بیان می‌دانند، اما سکولاریسم را در جهان گسترش می‌دهند.
    حداد عادل با بیان اینکه آمریکایی‌ها اهداف رژیم صهیونیستی را در جهان پیاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه 70 درصد از مقامات بلندپایه آمریکایی صاحب دو گذرنامه آمریکایی و اسرائیلی هستند که اقدامی که آنان انجام دادند این بود که از حدود 60 تا 70 سال پیش صهیونیست‌ها را نقاط مختلف جهان به فلسطینی که مسلمانان در آنجا زندگی می‌کردند انتقال دادند.
    حداد عادل اظهار داشت: هیچ کشوری در طول تاریخ اینگونه نبوده است و امروز را نبینید که حزب‌الله در لبنان در مقابل آنان ایستاده‌اند، اما روزی آنان شعار از نیل تا فرات سر می‌دادند و آنان از دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کنند.
    حداد عادل با بیان اینکه محال است برای آمریکایی‌ها فرش قرمز پهن کنیم، تصریح کرد: آن مرد و زنی که پیاده به کربلا می‌روند پیام هیهات منا الذله خود را به آمریکایی‌ها می‌دهند که باید ببینیم همین فردا یا امشب رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی مانند صدای آمریکا و بی‌بی‌سی از کدام تجمع راضی می‌شوند.
    این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایع صورت‌گرفته در آمریکا درباره سیاه‌پوستان آمریکایی‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ که با ملت خود اینگونه برخورد می‌کند و ملت آمریکا اکنون شعار نمی‌توانیم نفس بکشیم را سر می‌دهد با دیگران چه کار می‌کند.
    وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همان کاری را که در عراق و افغانستان انجام دادند، ادامه می‌دهند.
    نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دانشجو باید همواره مشعل روشن و حیات‌بخش باشد، خاطرنشان کرد: 16 آذر را باید نسل به نسل به آیندگان تحویل بدهیم و امیدوارم همگی پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.
    سعید جلیلی: دشمن نتوانست توانستن ما را متوقف کند، می خواهد خواستن ما را متوقف کند
    در حالی که ساعت نزدیک به 4 بعد از ظهر شده بود، دکتر سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان وارد سالن شد و پس از تشویق های ممتد و متفاوت دانشجویان، سخنان خود را آغاز کرد.
    وی اظهار داشت: تاریخ گواهی می‌دهد که در برابر انسان‌ها و منافع آنها افرادی و قدرت‌هایی بودند که این آزادی را برنمی‌تافتند و در برابر حقوق ملت‌ها می‌خواستند بایستند آن هم با منطق تکراری، ثابت و همیشگی‌شان.
    وی ادامه داد: وقتی ازآنان پرسیده می‌شود چرا چنین تقابلی با حقوق ملت‌ها دارید، می‌گویند چون زور ما بیشتر است این موضوع تنها به تاریخ مربوط نمی‌شود این موضوع مربوط به همین امروز ما است و بسیاری از ظلم‌ها و استکباری که امروز روا داده می‌شود بر همین مبنا است.
    جلیلی تصریح کرد: اگر کسانی در معاهده ان‌پی‌تی این امتیاز را برای خود قائل می‌شوند که باید سلاح هسته‌ای داشته باشند اما دیگران نه، در جواب چرای آن می‌گویند چون قدرت و ثروت داریم و این مبنای مناسباتی است که آنان می‌خواهند شکل دهند.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: البته ابزار آنان فقط زور نیست مستکبران شاید اگر زمانی زور آنان کافی بود به آن اکتفا می‌‌کردند اما آنچه به این موضوع پیچیدگی می‌دهد تزویر در کنار زور است آنان برای دنبال کردن مطامع استکباری‌شان باید علاوه بر زور توجیهات و منطقی نیز برای آن درست کنند که آن توجیه و منطق انکار حقیقت است.
    نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تزویر در زمان انکار حقیقت شکل پیدا می‌کند، گفت: اینکه شما مشاهده می‌کنید در برخی کتب دانشگاهی ما تعابیری از این دست که حقیقت دست نیافتنی است، وجود دارد به خاطر شکل دادن به فضای آزاداندیشی نیست بلکه می‌خواهند آزادی را محدود کنند.
    وی ادامه داد:‌ آنچه که در چند قرن اخیر در مبانی تمدنی استکبار دنبال می‌شده این است که حقیقت مبنا نیست و ما آنچه منفعت ما در آن است را به نام حقیقت توجیه می‌‌کنیم.
    جلیلی خاطرنشان کرد: منطق اینان این است که اگر ببینند کسانی برابر ارزش‌ها و آرمان‌های خود مقاومت کنند در مقابل آنها از زور و تزویر استفاده می‌کنند.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چگونگی ایستادن مقابل استکبار مهم است، گفت: یک شکل ایستادگی تسلیم برابر آنان است. بنده سال 88 در سفر به ژاپن با نخست‌وزیر وقت ژاپن همچنین وزیر خارجه و یک شاهد عینی از حادثه هیروشیما ملاقات کردیم آنان می‌گفتند بمبارانی که در جنگ جهانی علیه ما شد حق ما بوده است. این وضعیت یک نوع مواجهه مقابل استکبار است.
    جلیلی در ادامه تصریح کرد: رویکرد دیگر رویکرد 16 آذر دانشگاه تهران است از اینکه چند سال بعد از کودتای 28 مرداد وقتی استکبار وارد دانشگاه می‌شود مقاومتی در برابر خود می‌بیند.
    وی تصریح کرد: اقدام شهدای دانشجوی 16 آذر از این حیث ارزشمند است که رضایت ندادند کسی به آنان زور بگوید که این حرکت هرچند اندک بود اما تداوم پیدا کرد و در 15 خرداد 42 یک حیات جدید پیدا کرد و این افتخار دانشگاه ما است که در این حرکت پیشگام است.
    نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان گفت: جنبش دانشجویی از آنجا که آگاه است و می‌داند چه بلایی در گذشته بر سرش آمده در 13 آبان آن اقدام را انجام می‌دهد. در دفاع مقدس نیز حرکت بزرگی رخ داد که شهدای ما انجام دادند و در همین راستا بود.
    جلیلی ادامه داد: اگر زمانی باور ما بود که در صحنه نبرد با دشمن این حق است که پیروز می‌شود امروز و پس از گذشت 35 سال برای ما تجربه نیز شده است.
    وی افزود:در 35 سال گذشته این تجربه عملاً به ما نشان داد که هرجا صحنه نبرد بوده آنکه پیروز شده ملت ما بوده است. پیروزی یعنی اینکه بتوانیم اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کنیم.
    نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: البته ملت ما در این نبرد تنها پیروز نمی‌شود بلکه این پیروزی همراه با پیشرفت و تکثیر است.
    جلیلی در ادامه تصریح کرد:‌ دشمنان ما از این می‌ترسند همانطور که دیروز خرمشهر ما آزاد شد همانطور جنوب لبنان آزاد شد. آنان تحریم کردند تا جلوی هسته‌ای شدن ایران را بگیرند اما چرا در این وضعیت ملت موفق شد بدین خاطر که در راستای 16 آذر و 13 آبان امثال شهید شهریاری‌ها، علی‌محمدی‌ها، احمدی‌روشنی‌‌ها بودند اراده ملت را به آنان تحمیل کردند.
    وی در ادامه تصریح کرد: در عرصه اقتصادی نیز همین پیشگامی دانشگاه می‌تواند شکست دوباره‌ای را به دشمن وارد کند. دانشگاه باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد و باید تمام استعدادهای نظام را برای این موضوع مدیریت کند.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: البته ما در این راه باید ترفند دشمن را بشناسیم و ببینیم از چه چیز نگران است برهمین اساس است که دانشگاه می‌تواند مانند 16 آذر نقش خود را ایفا کند.
    جلیلی خاطرنشان کرد: دشمن این را می‌داند که در هر صحنه مبارزه اوست که مغلوب می‌شود به همین خاطر اصل مبارزه را هدف قرار داده است و تمام تلاشش این است که ما را از اصل مبارزه منحرف کند.
    وی در همین رابطه گفت: دشمن می‌خواهد اصل مقاومت را نابود کند. دشمن از آنجا که نتوانست توانستن ما را مهار کند می‌خواهد خواستن ما را رها کند و هدف از تهدیدهایش نیست ایجاد تردید در مبارزه است.
    نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: اینکه می‌بینید دشمن تمام تهدیدهای خود را از جمله گزینه نظامی را می‌آورد به همین خاطر است البته گزینه نظامی اولین گزینه‌ای بود که علیه ملت ما به کار بردند منطقی که امروز ما را تحریم می‌کند همان منطقی است که صدام را علیه ما را تسلیح کرد.
    جلیلی تصریح کرد:‌ همان آمریکا، انگلیس و فرانسه‌ای که امروز ما را تحریم می‌کند مأوای منافقین است دشمن آنچه هدف قرار داده که کلید همه پیروزی‌های ما است عزم و اراده ملت ما برای مبارزه است.
    جلیلی با بیان اینکه آنها می‌خواهند اصل مذاکره را زیر سؤال ببرند خاطرنشان کرد: مشکل این است که ایران در برابر آنان ایستاده است و یکی از آنان به جایی رسیده‌اند که خود به این جمله امام خمینی(ره) مبنی بر این که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند معترف هستند و این نشان‌دهنده مقاومت ملت ماست.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنان از همه امکانات خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنان می‌دانند قدرت جدیدی در حال شکل گرفتن است و به منصه ظهور می‌رسد، گفتمان انقلاب اسلامی توانسته اعتماد، عزت نفس و خواسته ما را ارتقا دهد و به همین دلیل دشمن با ترفندهای مزورانه خود می‌خواهد این سرمایه ملی را از ما بگیرد که یکی از این شیوه‌ها ترساندن است چراکه آنان از اینکه کشوری به این نقطه رسیده است، نگران هستند.
    جلیلی با بیان اینکه آنان در تلاش هستند تا مبارزه را به شیوه‌های مختلف زیرا سؤال ببرند، خاطرنشان کرد: اولین شیوه آن است که آنان تردید در مبارزه ایجاد می‌کنند و هزینه‌ها و فایده‌های آن را مطرح می‌کنند و آن را به شکل مشوشی نشان می‌دهند و فرصت‌ها را به عنوان تهدید نشان می‌دهند.
    جلیلی ادامه داد: اینکه من گفتم دلیل اینکه برخی از افرادی در حصر قرار گرفتند به بعد از فتنه 88 مربوط است به دلیل آن است که شما می‌دانید آنان در فتنه 88 به غبارآلود کردن فضا و ایجاد تردید اقدام کردند و تدبیر نظام در آن زمان این بود تا اجازه دهیم مردم خود حقایق را به بهترین شکل درک کنند و این افراد در افکار عمومی محاکمه شوند و مردم این امر را به واقع دیدند.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنان در تلاش بودند تا شیوه‌ای را که در سوریه اجرا کنند در ایران انجام دهند، خاطرنشان کرد: یک نویسنده در نوشته خود می‌نویسد که در سال‌های گذشته قرارداد کمپ‌دیوید بین ایران و مصر بسته شد اما اکنون بعد از 30 سال ایران ماهواره به فضا می‌فرستد و در قاهره مردم در قبرستان‌ها می‌خوابند و نانی برای خوردن ندارند.
    وی ادامه داد: یکی از این افراد در فتنه 88 پیشرفت‌های علمی را به سخره می‌گیرند این مطلبی است که در سایت خودشان نوشتند و میگویند که مردم حتی نسبت به سرنوشت کرم‌ها و لاک‌پشت‌ها نگران هستند و می‌خواهند بدانند نتیجه این تحقیقات چیست و این اظهارات و این اظهارات خود میرحسین موسوی است از این رو دانشجو و دانشگاه باید بصیرت داشته باشد. (شعار مرگ بر فتنه گر دانشجویان)
    جلیلی با بیان اینکه هنر بزرگ امام واقع‌بینی در سیاست خارجی بود، خاطرنشان کرد: شکست پذیر بودن قدرت استکبار واقعی است و می‌بینیم بعد از تکثیر الگوی انقلاب اسلامی شکست‌های رژیم غاصب صهیونیستی شکل می‌گیرد. باید به این امر توجه کنیم و همانطور که آیات قرآن به آن اشاره می‌کند مبارزه تا زمانی که مستکبران وجود دارند ادامه دارد و این مبارزه تمام شدنی نیست.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ است که باید آن را پاس بداریم خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مسیر انقلاب را دامه دهیم و به وعده قرآن ایمان داشته باشیم و امیدوارم این شجره طیبه هر روز میوه‌های جدیدی بدهد و بتواند راه و مسیر خود را در پیش بگیرد.
» بازگشت | تاریخ : 9 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 1 695 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA