فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

عربستان مسئول رواج تفکر تکفیری است

     عربستان مسئول رواج تفکر تکفیری است


    سید حسن نصرالله:
    عربستان مسئول رواج تفکر تکفیری است

    دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سومین شب ماه محرم با اشاره به خطرات تروریست های تکفیری برای منطقه اظهار داشت: صدها میلیارد دلار از سراسر جهان برای رواج این تفکر هزینه شد.
    سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی امشب خود را به خطر تکفیری‌ها بر منطقه اختصاص داد و در ابتدای سخنانش اظهار داشت: سیطره جریان تکفیری بر بخش‌های وسیعی از برخی از کشورها و رفتارهای این جریان، نیازمند این است که ما ماهیت خطرهای ناشی از آن را تبیین کنیم.

    نصرالله طی سخنانی در مجتمع سید الشهداء (ع) فی ضاحیه جنوبی بیروت تصریح کرد: خطری که دین اسلام را به عنوان یک دین، مفهوم و ارزش تهدید می کند، این است که تکفیری ها خود را به دین اسلام نسبت می دهند و هنگام کشتار دیگران به آیات قرآن و احادیث دروغین از رسول الله استناد می کنند.

    دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آنان جنایت‌های خود را به یک عالم یا اندیشمند یا یک طرفی که پیرو آن هستند، نسبت نمی دهند بلکه سعی دارند آن را به طور مستقیم به کتاب خداوند نسبت دهند و این بسیار خطرناک است.

    وی با تاکید بر اینکه "خطر تکفیری‌ها امروز مشابه حوادث عاشورای سال 61 هجری قمری است" افزود: آنچه امروز در حال رخ دادن است، در واقع بیشترین تخریب چهره اسلام در تاریخ را در پی دارد چرا که تاریخ ماهیت حوادث جاری را کمتر به خود دیده است.

    نصرالله افزود: گردن زدن، کشتار جمعی به صورت زنده و مستقیم نشان داده می‌شود و نتیجه آن همان دور کردن غیرمسلمانان از اسلام است‎ زیرا در این شیوه مسلمانان به عنوان یک گروه وحشی و تشنه خون نشان داده می‌شوند.

    دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بله آنچه جریان دارد، تهدید اسلام به عنوان یک دین و نیز تهدید امت و جوامع مسلمان است، از همین رو نباید به حل و فصل مشکلات اکتفا کنیم بلکه باید دلایل شکل‌گیری این جریان‌ها و نیروهای تکفیری در جهان اسلام را شناسایی و حل کنیم.

    نصرالله اظهار داشت: این تفکر مبتنی بر کفر دانستن هر چیزی به غیر از خود و مباح دانستن خون و مال و آبروی تمام کسانی است که با کوچکترین و ساده ترین دلایل کافر قلمداد شده اند.

    صدها میلیارد دلار از سراسر جهان برای رواج تکفیری هزینه شد
    به گزارش تسنم، دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه امروز باید همه چیز را در جای خود قرار دهیم، گفت: از 200 سال پیش یک جریان فکری جدید در منطقه عربی شکل گرفت و روند امور به سمتی رفت که از حمایت برخی دولت ها برخوردار شده و در راستای تقویت و رواج افکار آن در سطح جهان تلاش شد و به موازات آن برای این جریان فکری مدارس و دانشگاه هایی در سراسر جهان تاسیس شد و علاوه بر این مراکز مطالعاتی، روزنامه، انتشارات و رسانه ها حتی شبکه های ماهواره ای برای آن تشکیل شد و به این ترتیب صدها میلیارد دلار از سراسر جهان برای رواج این تفکر هزینه شد.

    دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد که یک مشی فکری وجود دارد که بر لزوم مبارزه با مشرکان تاکید دارد و افزود: هیچ کس نیست که این پدیده را ساده بگیرد زیرا همه می دانیم که عملیات شهادت طلبانه چیست و پی بردن به اینکه چه کسی عملیات شهادت طلبانه را انجام می دهد، ساده نیست، این افراد بر این باورند که این راه به بهشت منتهی می شود و هرکس این عقیده را باور ندارد این کار را نکند.

    وی در ادامه گفت: به ساده ترین دلیل مسلمانان کافر قلمداد می‌شوند، اما باید پرسید چرا مردم و مسلمانان را که از گروهها و ادیان مختلف هستند، کافر می‌دانند.

    مقابله فرهنگی، فکری و علمی با گروه تکفیری
    دبیرکل حزب الله همچنین گفت: مقابله باید پیش از هر چیز فرهنگی، تفکری و علمی باشد و باید در درجه نخست از اسلام دفاع کنیم، زیرا این افراد مسلمان نیستند، از همین رو دفاع از اسلام مسئولیت هر دختر و پسر مسلمان و همه فرهیختگان و همه کسانی است که از اسلام شناخت دارند و باید با تمام توان فریادمان بلندتر و رساتر از صدای آنان باشد.

    سیدحسن نصرالله با تاکید بر لزوم برزبان آوردن حق افزود: این تفکر ریشه وهابی دارد و این افراد پیروان شیخ محمد بن عبدالوهاب هستند و این وهابیت است که تلاش کرد این تفکر را رواج داده و در سراسر جهان از آن حمایت مالی بعمل آورد و این همان خطری اصلی است بنابراین هر کس به دنبال درمان ریشه ای این وضعیت است باید اصل مشکل را پیدا کند.

    وی گفت: بُعد واقعی این پدیده، تفکری و عقیدتی است اما مشکل از آنجا آغاز می شود که کافر دانستن دیگران شرایطی دارد و این موضوع عمیق تر از آن است که با راهکار امنیتی و نظامی برطرف شود.

    عربستان مسئول رواج تفکر تکفیری است
    دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: باید از رواج این تفکر جلوگیری کرد و مسئول نخست رواج این تفکر عربستان است و باید توجه داشت که هواپیماهای ائتلاف بین المللی قادر نخواهند بود این روند را متوقف کنند. باید الگوی طبیعی از اسلام را ارائه داد و نشان داد که در این دین کسی کشته نمی‌شود و از او دزدی نمی‌شود و مورد خیانت و تجاوز قرار نمی گیرد بلکه مبتنی بر تسامح با دیگران است، زیرا دین ما دین گفت‌وگو است.

    دبیر کل حزب الله اظهار داشت: آنان الگوی نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند، از همین رو امروز مسئولیت مسلمانان به عنوان افراد یک جامعه و یا عضوی از آن یا به عنوان اقلیت این است که با رفتار خود الگویی از اسلام را عرضه دارند.

    صدای ما باید رسا باشد، زیرا آنچه آنان انجام می دهند هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، از همین رو فریادمان باید بیانگر اصل اسلام بوده و تصویر روشنی از آن ارائه دهد.

    باید درهای مدارس گسترش تفکر داعشی را بست/ با گزینه امنیتی و نظامی نمی‌توان به جنگ داعش رفت
    سید نصرالله در ادامه تاکید کرد: باید مسلمانان را در برابر این تفکر محفوظ نگاه داشت و تاجایی که ممکن است از پیروان این تکفر در امان ماند.

    وی افزود: امت ما امروز با این چالش دست به گریبان است از همین رو انتظار می رود که موضع روشنی در قبال آن اتخاذ کرده و فریاد حق سر دهیم و زمانی که نیاز به موضع گیری است، جان خود را فدا کرده و خون خود را بدهیم .

    دبیر کل حزب الله همچنین با بیان اینکه دین ما به دنبال قتل و کشتار نیست بلکه مبتنی بر نجات انسان در دنیا و آخرت است، افزود: تکفیری ها ناگهان خواهند دید که در دنیا ناکامی نصیب آنان شده و آخرت را نیز از دست خواهند داد.

    وی با بیان اینکه باید درهای مدارسی را که پیروان افکار داعشی از آن فارغ التحصیل می شوند، بست، گفت: اینکه باید با توسل به گزینه امنیتی و نظآمی به جنگ این تفکر رفت، درست نیست.
» بازگشت | تاریخ : 1 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 1 324 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA