فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

رهبر معظم ‌انقلاب در ديدار شركت‌كنندگان مسابقات بين‌المللي قرآن: قيام ملت‌هاي منطقه از نشانه‌هاي بارز حتمي بودن وعده‌هاي قرآن است

    رهبر معظم ‌انقلاب در ديدار شركت‌كنندگان مسابقات بين‌المللي قرآن: قيام ملت‌هاي منطقه از نشانه‌هاي بارز حتمي بودن وعده‌هاي قرآن است

    به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار اساتيد، داوران، حُفّاظ و قاريان شركت كننده در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و جمعي از جامعه قرآني كشور، قرآن را "مهمترين وسيله و عامل وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي " و "قيام ملت‌هاي منطقه را از نشانه‌هاي روشن تحقق قطعي وعده‌هاي قرآني پروردگار " خواندند.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را نشان‌دهنده ظرفيت عظيم و بي‌پايان اين كتاب آسماني براي اجتماع و وحدت مسلمانان دانستند و خاطرنشان كردند: همه ملت‌هاي مسلمان در مقابل اين هديه بي‌نظير الهي خاضع و درس آموزند و اين حقيقت، فرصت بسيار مهمي را براي وحدت مسلمان ايجاد مي‌كند.

    ايشان، بي‌توجهي به ظرفيت وحدت بخش قرآن مجيد را غفلت بزرگ ملت‌هاي مسلمان برشمردند و افزودند: "باور نداشتن به مفاهيم قرآني و وعده‌هاي پروردگار "، غفلت ديگري است كه عملاً مانع وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي شده است.

    رهبر معظم انقلاب اسلامي در تبيين تحقق قطعي وعده‌هاي قرآني خداوند، به تغيير سرنوشت ملت ايران اشاره و خاطرنشان كردند: ما ملت ايران، آيه شريفه "انَّ الله لايغَيّرُ ما بِقَومٍ حَتّي يغَيّروا ما بِاَنفُسِهِم " را در عمل آزموده‌ايم و با قيام لله و ياري دين خدا، نصرت الهي را كاملاً درك كرده‌ايم.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايران دوران طاغوت را "ايرانِ امريكا " و ايران وابسته به صهيونيست‌ها خواندند و خاطرنشان كردند: تبديل ايران به قطب قدرتمند مقابله با استكبار و صهيونيسم، معجزه‌اي عيني و تحقق وعده نصرت الهي است كه خداوند كريم آن را در قرآن، بشارت داده است.

    ايشان قيام ملت‌هاي منطقه از جمله ملت مصر را از ديگر نشانه‌هاي بارز حتمي بودن وعده‌هاي قرآن برشمردند و افزودند: "امريكا، جبهه خبيث صهيونيست‌ها و وابستگان سياسي آنها در منطقه "، حتي حاضر نبودند فكر قيام ملت مصر را به ذهنشان راه دهند اما اين ملت، با شعار الله‌اكبر و "نماز جمعه و جماعت " به ميدان ياري دين خدا آمد و خداوند نيز با نصرت آن ملت، بار ديگر ثابت كرد كه اگر پروردگار كسي را ياري كند، هيچ قدرتي نمي‌تواند بر او غلبه كند.

    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان، حفظ قرآن را، باعث ايجاد فرصت بيشتر براي تدبر و تفكر در اين كتاب الهي دانستند و با توصيه به نوجوانان و جوانان به حفظ قرآن مجيد افزودند: تدبر، كليد اصلي درك مفاهيم و معاني عميق قرآن است و حفظ آيات شريف، اين فرصت را بهتر و بيشتر فراهم مي‌كند.

    در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، در گزارشي از برپايي بيست و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم در تهران گفت: در اين دوره از مسابقات كه به‌مدت 5 روز برگزار شد، 96 نفر قاري و حافظ قرآن و 13 نفر داور از 61 كشور جهان حضور داشتند.

    حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي پژوهش‌هاي قرآني در قالب مقاله نويسي، برپايي همايش بانوان فعال در عرصه قرآني، كارگاه‌هاي آموزشي تخصصي در رشته قرائت و حفظ، برگزاري نمايشگاه محصولات قرآني و محافل انس با قرآن را از ديگر برنامه‌هاي اين دوره از مسابقات بين‌المللي قرآن كريم اعلام كرد.
» بازگشت | تاریخ : 5 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 2 781 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA