فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

فاز اول مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها افتتاح شد

    فاز اول مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها افتتاح شد


    در سالروز ولادت امام رضا(ع) : فاز اول مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها افتتاح شد
    مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها در سالروز ولادت امام رضا(ع) در آمل به بهره‌برداری رسید
    فاز نخست مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل در سالروز ولادت امام رضا(ع) به بهره‌برداری رسید.
    به گزارش طاها نیوز ، فاز نخست مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور خانم دکتر فاطمه واعظ جوادی معاون سابق رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دولت نهم و حجت‌الاسلام رحمانی امام جمعه آمل تعداد کثیری از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگزان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
    خانم دکتر جوادی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی عمیق از افتتاح این مرکز بزرگ مذهبی فرهنگی ، به حربه ها و مکرهای دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و سخنان مبسوطی در رابطه با نقشه های شوم دشمنان ایراد کرد .
    به گزارش خبرگزاری طاها ،حجت‌الاسلام رحمانی آملی نیز در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها در این شهرستان با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) بیان داشت: وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان در ایران اسلامی از نعمت‌های بزرگ الهی است که خداوند به شیعیان عنایت کرده است.
    وی افزود: سالانه میلیون‌ها زائر با مسافرت به مشهد مقدس به پابوس امام هشتم رفته و با توسل و تمسک به آن امام ارتباط معنوی خاصی برقرار کنند.
    امام جمعه آمل با بیان اینکه اگر بخواهیم در زندگی فردی و اجتماعی خود سعادتمند شده و آبروی دنیوی و اخروی داشته باشیم باید به دامان اهل بیت چنگ بزنیم، یادآور شد: انسان شیعه باید در زندگی خود سیره، کردار و رفتار اهل بیت را الگو بگیرد و بر اساس معیار و موازین الهی و دستورات اهل بیت، معصومین و امامان گام بردارد.
    رحمانی آملی با ابراز اینکه هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که در جامعه‌ای ولایی و ارزشی زندگی می‌کنیم، عنوان کرد: مسئولان ما نیز باید خدمت و گره‌گشایی از کار مردم در جامعه اسلامی را افتخار بزرگی را برای خود بدانند و همیشه در راه خدمتگزاری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نداشته باشند.
    امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه باید زندگی ما به گونه‌ای رقم بخورد که اهل بیت از شیوه آن رضایت داشته باشند، گفت: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند آن را خلیفه خود قرار داده است پس باید در راه زندگی با رنگ و بویی خدایی تلاش و کوشش داشته باشیم.
    رحمانی آملی با اعلام اینکه انسان موحد و مومن از عذاب الهی در امان است، تصریح کرد: خداوند برای هدایت و راهنمایی بشریت به راه و روش صحیح پیامبران را برانگیخته و با پایان رسالت آن را به منبع عظیم ولایت و امامت گره زده و امروزه نیز در زمان غیبت امام معصوم ولایت فقیه راهنمای بشریت است.
    وی با اعلام اینکه ایران اسلامی از رهبری آگاه، مجتهد، متعهد، آگاه و بصیر بهره‌ می‌برد، اذعان داشت: مقام معظم رهبری تاکنون توانسته بهترین رهبر و رهنما برای انقلاب اسلامی باشد و به‌درستی و به بهترین شکل این کشتی را که هر روزه با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان استکباری روبرو است رهبری کند.
    رحمانی آملی با اعلام اینکه قرآن کریم نیز بهترین کتاب برای هدایت انسان‌ها است، اذعان داشت: باید با توسل و تمسک به قرآن کریم، اهل بیت و معصومین در مقابل خطرات دنیایی جان سالم به در برده و با عزت و سربلندی زندگی کنیم.
    وی با اشاره به افتتاح فاز نخست مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها در این شهرستان بیان داشت: آمل شهری عالم‌پرور با مردمانی متعهد، متدین، انقلابی و ولایی است که انجام کارهای فرهنگی و هنری در آن بسیار ارزشمند است.
    رحمانی آملی اضافه کرد: ساخت مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها می‌تواند در عصری که با جنگ نرم دشمنان روبرو است بسیار در جذب جوانان و هدایت آنها موثر باشد.
    وی خاطرنشان کرد: هیئت محبین آل طاها آمل نیز از هیئت‌های قدیمی این شهرستان بوده که افراد زیادی برای رضایت خداوند و خدمت به مردم در آن مشغول فعالیت هستند.
    یکی از اعضای هیئت امنای مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل در این مراسم بیان کرد : فاز نخست این مجتمع بزرگ با افتتاح حسینیه آل طاها فعالیت خود را آغاز کرد.
    وی بیان داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت 900 متر مربع در نظر گرفته شده که با 2800 متر زیر بنا با هزینه تخمینی دو و نیم میلیارد تومان قرار است به مرکز نمونه مذهبی مبدل شود و فاز نخست آن که شامل حسینیه آل طاها با سرویس بهداشتی در زمینی به مساحت 140 متر مربع ساخته شد.
    وی با اعلام اینکه عملیات ساخت حسینیه آل طاها پس از حدود 45 روز به مرحله بهره‌برداری رسید، اذعان داشت: برای فاز نخست آن نزدیک به 700 میلیون ریال هزینه شده که همه این هزینه‌ها از سوی حمایت‌های مردمی و کمک‌های اعضای هیئت محبین آل طاها بدون هیچ اعتبار دولتی تامین شد.
    این عضو هیئت امناء با تاکید اینکه هیئت محبین آل طاها از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد، متذکر شد: همچنین این هیئت به طور رسمی در سال 1373 در سالروز ولادت امام زمان(عج) فعالیت‌های خود را در مهدیه این شهرستان متمرکز کرد.
    عضو هیئت امنای مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل یادآور شد: این هیئت مذهبی و فرهنگی در طول سال حدود 230 برنامه دینی و اعتقادی برگزار می‌کند .
    وی برخی از فعالیتهای این مجموعه را برشمرد که میتوان به :

    • انتشار نشریه طاها در سال 1376
    • راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اهل بیت (ع) در سال 1377 به نشانیwww.aletaha.ir و www.aletaha.org
    • راه اندازی پایگاه خبری در سال 1377 به نشانی www.tahanews.com
    • گسترش مراسم ایام فاطمیه در آمل از سال 1371
    • احیای مراسم ایام صادقیه در آمل از سال 1378
    • برگزاری مراسم شبهای قدر در حرم امام موسی بن جعفر (ع) از سال 1374 که در حال حاضر بالغ بر ده هزار نفر هر شب در آن شرکت می کنند
    • تاسیس جبهه فرهنگی طاها برای انجام امور فرهنگی و سیاسی از سال 1380
    • اجرای برنامه های بازسازی معنوی حزب الله در آمل از سال 1375
    • برگزاری یادواره شهدای ماه ، هر ماه برای شهدای همان ماه شهرستان آمل یادواره برگزار شد واز سرداران 8 سال دفاع مقدس همانند سردار جعفری ، سردار ابراهیم پور ( قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیا ) ، سردار عروج (قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) ، سردار ادیبی ( دبیر راهیان نور کشور ) ، سردار عاطفی ( رییس سازمان بسیج رسانه کشور ) ، امیر سردار عابدی ، سردار میرشکار ، سردار فردوس و.... وهمچنین برگزاری یادواره های مختلف
    • همچنین در این مجموعه، از چند سال گذشته میزبان شخصیتهای ارزشمندی همچون آیت الله جوادی آملی ( در چند سال ) آیت الله صادق آملی لاریجانی ( رییس محترم قوه قضاییه ) ، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ( امام جمعه موقت تهران ) ، حجج اسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ، پناهیان ، سرلک ، حسین اسلامی ( نماینده فقید مردم ساوه ) ، نقویان ، همچنین آیت الله طبرسی ( نماینده ولی فقیه )، آیت الله معلمی ، آیت الله توکل و... بوده است .
    • با سایت هیئت تا کنون بیش از میلیون ها کاربر ایرانی و خارجی ارتباط برقرار کردند از نکات جالب تماس مستمر و تغییر احوال بالغ بر صدها نفر از کاربران خارجی ( از کشورهای انگلستان ، فرانسه ، بلژیک ، اتریش ، هلند ، سوئد ، سویس ، آمریکا ، کشورهای آمریکای جنوبی ، اندونزی ، مالزی ، کویت ، عراق ، امارات ، بحرین ، سوریه و....) و حتی تغییر بنیادی آنان به مسیر اهل بیت (ع) در این ارتباط است .
    • این مجموعه همچنین تا کنون به تشکیل موسسه خیریه طاها ( تهیه چندین جهیزیه برای افراد بی بضاعت و کم بضاعت و تقدیم صدها کیف مدرسه و بسته نیازمندیهای مدرسه ای برای دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت ) اقدام کرده و در این راستا هرچند با حرکتی کند اما توفیقاتی داشته است .
    • هیئت محبین آل طاها در نظر دارد بزودی درمانگاه صلواتی خود را نیز برای ارائه خدمات به افراد نیازمند راه اندازی کند .
    • این مجموعه بزودی مجتمع فرهنگی مذهبی طاها را به وسعت زیر بنای 2800 متر در بهترین نقطه شهری احداث خواهد کرد در حال حاضر فاز اول آن ( حسینیه موقت طاها ) افتتاح شده است که برنامه محرم امسال در آنجا برگزار خواهد شد .
» بازگشت | تاریخ : 31 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 2 403 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA