فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

عدم تبعیت از ولایت فقیه مصداق بارز انحراف است

    عدم تبعیت از ولایت فقیه مصداق بارز انحراف است

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران شب گذشته در همایش سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در توجه مسولان به سه عنصر عقلانیت، معنویت و عدالت در مکتب امام خمینی (ره) گفت: اگر کسی در حرکت خود یکی از این سه عنصر را کنار بگذارد به انحراف کشیده خواهد شد.

    وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این بیانات در روز 14 خرداد به آسیب شناسی تاکید کردند که اگر کسی بخواهد به اسم انقلابی گری و عدالت، اخلاق را زیر پا بگذارد یا دین را غیر سیاسی کند و آن را از حوزه اجتماعی و سیاسی کنار بگذارد از مصادیق انحراف است.

    صفار هرندی در سابقه شناسی این مساله به دعوای تخصص و تعهد و دعوای دین و دنیا اشاره کرد و افزود: کسانی که معتقد به جدایی دین از عقلانیت بودند، معتقد بودند برای رسیدن به دنیا باید از دین گذشت و برای رسیدن به دین باید از دنیا گذشت.

    وی با اشاره به مطرح شدن این بحث از دوره رنسانس، گفت: قبل از آن کلیسای مسیحی با دامن زدن به خرافات، انکار بدیهی ترین مسائل و کارهای اشتباهی چون فروش بهشت، زمینه را برای افرادی فراهم ساخت تا به مبارزه با اصل دین بپردازند.

    مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه ابراز داشت: در این دوره افراد خسته شده از کلیسا، شمشیر را بر علیه اصل دین به عنوان نقطه مقابل علم گرایی و تخصص گرایی کشیدند.

    وی سابقه اندیشه های دین گریز در کشور را به دوره مشروطه و حضور گروه هایی همچون حزب توده و احزاب لائیک در عرصه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این دوره علم به معنای ضد دین بودن ترویج شد.

    صفار هرندی با تقسیم زندگی بازرگان به دو دوره گفت: در جایی که بازرگان در دهه 30 و40 از حکمیت دین سخن می گفت در آخر عمر دچار بازنگری شده بود و دین را صرفا برای آخرت می دانست.

    وی به جریان مخالف حضور دین در عرصه سیاسی اجتماعی بعد از انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: این افراد معتقد بودند افراد مذهبی از تحصیل و دانش کافی بی بهره اند، در صورتی که حضور افرادی چون شهید قندی و شهید چمران در اوج عرفان و شب زنده داری در آنها بود.

    صفار هرندی دور بعدی مطرح شدن دعوای دین و عقل را مربوط به بعد از سالهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: افرادی که در دوران امام خمینی (ره) می ترسیدند به صورت صریح با ولایت فقیه و حضور دین در عرصه اجتماعی سخن گویند، بعد از امام خمینی (ره) با تصریح بر این مخفی کاری در زمان امام (ره) برای ضربه زدن به اصل و ریشه نظام اسلامی شروع به نقشه کشیدن کردند.

    وی تصریح کرد: حکومت دینی و ولایت فقیه عقده ای بود که در زمان امام خمینی (ره) به خاطر شرایط، اجازه بروز آن را نداشتند ولی بعد از ایشان در مقالات افرادی چون محسن سازگارا آشکار شد هر چند در دوره سازندگی شاهد مخفی شدن این اندیشه ها در پشت مسوولیت ها هستیم.

    مشاور فرهنگی فرمانده سپاه بیان داشت: این افراد در بعضی از مراودات خارجی خود به منظور کمک گرفتن از غربی ها اذعان می کردند به زودی در کشور ما اتفاقاتی می افتد که مهمترین آن حذف ولایت فقیه است.

    وی ادامه داد: این افراد برای تحقق برنامه های خود فرایند ده ساله داشتند تا علیه اصل نظام شورش کنند.

    صفار هرندی به آشکار شدن این برنامه ها در سالهای 78 و بعد از آن اشاره کرد و افزود: تشکیک در حقانیت حکومت دینی و سخن از رفراندوم برای استمرار حکومت دینی از سخنانی بود که در این دوره مطرح شد.

    وی اظهار داشت: در این مصاف دولت آقای خاتمی نیز به جای جلوگیری از این انحراف، در صدد حمایت برآمد و حتی در وزارت کشور جلساتی برای برون رفت از حکومت ایدئولوژیک بدون تغییر قانون اساسی برگزار شد، مجلس تلاش کرد قانون های حقوقی مبتنی بر فقه را تغییر دهد و با مخالفت شورای نگهبان، مردم به شورش و مخالفت مدنی دعوت شدند.

    مشاور فرهنگی فرمانده سپاه اعلام نافرمانی حزب مشارکت در آستانه انتخابات مجلس را یادآور شد و خاطر نشان کرد: کروبی و خاتمی برای عقب انداختن انتخابات به سراغ مقام معظم رهبری رفتند ولی ایشان فرموده بودند اگر بخواهد این روند ادامه یابد من با مردم سخن می گویم و از اختیارات رهبری گروهی را برای برگزاری انتخابات انتخاب می کنم.

    وی ادامه داد: کار تعارض بین دین و دنیا را به جایی رساندند که علنا گفتند هر چیز منتسب به دین غیر دموکراتیک است و افرادی چون علوی تبار می گفتند هر کس دموکراسی را قبول کند خودی و اگر قبول نداشته باشد غیر خودی است.

    صفار هرندی ابراز داشت: هر نگاه ایدیولوژیک و حماسی متعلق به قبل از مدرنیته دانسته شد و مخالف دموکراسی و تسلیم پذیری از آمریکا و غرب به بهانه ضعف در مقابل آنها به عنوان راه برون رفت از مشکلات طرح شد.

    وی بیان چنین توجیهاتی برای خلاص شدن از دست غرب را غیر عقلانی دانست و اظهار داشت: اگر کسی اینگونه بیاندیشد همان اتفاقاتی که بر سر افرادی چون قزافی و مبارک آمد، بر سرش می آید و مانند قزافی باید تمام تجهیزات هسته ای خود را سوار بر کشتی کند و به غرب بفرستد.

    مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت: امروز تفکر انقلاب ما موجب شده چند هزار سانتریفیوژ در اختیار داشته باشم و دیگر حرفی از توقف کار نیست بلکه می گویند توسعه نیابد.

    وی اضافه کرد: رشد علمی در دانش های ویژه ای چون نانو، سرعت بالای 14 برابر رشد علمی جهان گرفتن و رشد مقالات علمی تا مرز 20 هزار، نمونه هایی از توفیقات ما در تسلیم نشدن در برابر غرب و آمریکا است.

    صفار هرندی بیان داشت: در دوره فعلی نیز که در نهضت های جهانی بوجود آمده است و ما تنها نیستیم در جایی که انتظار بود دولت ما به عنوان سردمدار مبارزه با استکبار وارد میدان دفاع از نهضت های اسلامی شود، زمزمه هایی مبنی بر آمریکایی بودن این جریانات مطرح می شود.

    وی تاکید کرد: عدم تبعیت از ولایت فقیه به بهانه ارتباط مستقیم با امام زمان (عج)، مطرح کردن دین شخصی و شهودی و آدرس غلط دادن به مردم در ارجاعات، انحراف است و مشکلی است که با آن مواجهیم./965/پ202/ج
» بازگشت | تاریخ : 9 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 145 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA