فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

عقل و شرع دو ابزار تشخیص حق و باطل هستند

    عقل و شرع دو ابزار تشخیص حق و باطل هستند

    نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس:عقل و شرع 2 ابزار تشخیص حق و باطل هستند
    نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری مردم از آیات خدا غافلند، گفت: دو ابزار برای تشخیص حق و باطل وجود دارد که آن دو ابزار عقل و شریعت است.
    خبرگزاری فارس: عقل و شرع 2 ابزار تشخیص حق و باطل هستند
    به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مراسم شب پنجم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در جمع عزاداران هیئت محبین آل‌طاهای آمل بیان داشت: حضرت فاطمه(س) یکی از معیارهای حق و باطل است.
    وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) درباره حضرت زهرا (س) می‌فرمایند که آن حضرت پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده و هرکس مرا بیازارد خدا را آزرده است.
    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دو ابزار برای تشخیص حق و باطل وجود دارد که آن دو ابزار عقل و شریعت است.
    وی با اشاره به اینکه عقل چیز نامعقول را نمی‌پسندد، متذکر شد: قرآن نیز تشویق می‌کند تا عقل خود را به کار بگیریم و حتی خداوند در قران، در احادیث و راویات نیز آمده در امورات خود از عقل بهره بگیریم.
    آقاتهرانی با بیان اینکه یک آیه یا حدیث نداریم که انسان را به بی‌عقلی فرا خواند، تصریح کرد: شریعت نیز دومین ابزار تشخیص حق و باطل است.
    نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عقل و شرع می‌توانند به عنوان ابزار حق و باطل را روشن کنند، بیان کرد: ما نباید در زندگی غفلت کنیم.
    وی با تاکید اینکه آیات نشانه‌هایی هستند که راه را به انسان نشان می‌دهند، گفت: حق هم نشانه‌هایی دارد که با آن می‌توان به بهشت رسید و بزگترین آیه الهی که به عنوان آیت‌العظما و آیت‌الکبری بوده امام علی(ع) است.
    وی در بیان برخی از آیات و نشانه‌ها یادآور شد: اختلاف شب و روز، نظم زمین و آسمان، ترتیب فصل‌های سال، فرمول‌های فیزیکی و شیمیایی، کشتی و وزن سنگین آن بر روی آب و معجزات پیامبران تنها بخشی از آیات است.
    آقاتهرانی ادامه داد: عصای حضرت موسی، نزول عذاب الهی، ناقه صالح، زنده کردن مردگان، شفا به مریض لاعلاج، نگه‌داشتن بدن فرعون، ید بیضا و گلستان شدن آتش بر ابراهیم نمونه‌های دیگری از آیات خداوند برای انسان‌ها هستند.
    وی پیروزی تعداد قلیل سپاه اسلام بر کافران همانند دفاع مقدس و جنگ‌های لبنان را از دیگر آیات دانست و خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی هشت ساله ایران مقابل عراق بدون کمترین سلاح جنگی به پیروزی رسید، جنگی که در آن تمام کفر برای نابودی ایران اسلامی متحد شده بودند.
    آقاتهرانی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند که مردم آیات را نمی‌بینند و توجه نمی‌کنند، گفت: غفلت از آیات مسئله‌ای است که بسیاری از مردم به آنها توجه نداند و از آنها غافلند.
    این مسئول اضافه کرد: خداوند می‌خواهد ما با اندیشیدن، تفکر، تعقل و تامل مسیر صحیح و مستقیم را پیدا کنیم.
» بازگشت | تاریخ : 5 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 1 773 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA