فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

واکنش شدید آیت‌الله مکارم شیرازی به حرمت‌شکنی رسانه‌های زنجیره‌ای

    واکنش شدید آیت‌الله مکارم شیرازی به حرمت‌شکنی رسانه‌های زنجیره‌ای


    واکنش قاطع آیت‌الله مکارم به حرمت‌شکنی رسانه‌های زنجیره‌ای:
    سربسته می‌گویم که برخی مطبوعات و فیلم‌ها چارچوب‌ها را رعایت کنند/ اگر اصلاح نشوند، بصورت علنی بیان می‌کنم
    آیت الله مکارم شیرازی»، در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان اینکه برخی افراد هر جا که منافعشان تأمین شود، حمایت و در جای دیگر مخالفت می‌کنند، بیان داشت: کسانی که ادعای حقوق بشری باید مورد راست آزمایی قرار بگیرند که آیا در همه جا این ادعا را دارند، یا فقط در جای که منافعشان تأمین است، این موضوع را مطرح می‌کنند.
    به گزارش طاهانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معظم‌له با تاکید بر اینکه کسی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زند، باید همه جا یکسان عمل کند، تصریح کرد: اگر سران غرب به این رویه عمل می‌کردند، می‌گفتیم راست می‌گویید، اما آنان این گونه نیستند و فقط ادعای حقوق بشر دارند.
    وی با اشاره به اینکه با کودتا، حکومت قانونی مصر را ساقط و همه پرسی ۳۰ درصدی مورد پذیرش غربی‌ها قرار می‌گیرد، افزود: متاسفانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، همه پرسی ۳۰درصدی مردم مصر و ساقط کردن حکومت مردمی این کشور را قبول می‌کنند، ولی برگزاری انتخابات قانونی و دقیق، در ایران را غیر قانونی می‌دانند!
    این مرجع تقلید با اشاره به حوادث اوکراین، خاطرنشان کرد: دخالت غربی‌ها در اوکراین و دیگر کشور‌ها دلیل روشنی بر دروغ گویی آن‌ها است؛ دنیای استکبار هرآنچه را که به نفعشان است، می‌پذیرد و هرچییزی که به ضررشان باشد را نمی‌پذیرند!
    آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رفتار غربی‌ها باید موجب بیداری و هوشیاری بیشتر ملت‌ها باشد، تاکید کرد: حقوق انسانی و حقوق بشری که این‌ها مطرح می‌کنند، نباید موجب شود تا از این‌ها فریب بخوریم.
    این مرجع تقلید با اشاره به اینکه غربی‌ها به صراحت به حقوق ملت‌ها توهین می‌کنند، بیان داشت: آن‌ها به اصولی که ادعا می‌کنند، پایبند نیستد و باید این مسائل برای ملت‌ها درس باشد و عده‌ای بلند نشوند تا برنامه‌های آن‌ها را اجرا کنند.
    آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالب منتشره در برخی مطبوعات، گفت: خیزش‌هایی در برخی مطبوعات وجود دارد و خطراتی را می‌بینم، الان سربسته می‌گویم که چارچوب‌ها را رعایت کنند و اگر اصلاح نشوند، بصورت علنی بیان خواهم کرد.
    معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) «لاتمـارفیذهب بهائک و لا تمـازخ فیجترء علیک»، اظهار داشت: انسان نباید به مباحث جدال انگیز بپردازد، چون شخصیت وی زیر سئوال می‌رود.
    این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان عالم باید در مقابل دیگران فروتن باشد، ادامه داد: کسی که علمی را برای یکی از اهداف سه گانه خودنمایی، مباهات و جلب توجه و عوام فریبی فرا می‌گیرد تا به منافع مادی دست یابد، در آتش است.
    معظم له با بیان اینکه بحث و مناظره باید برای یافتن حقیقت باشد، تصریح کرد: مجاله از دیدگاه اسلام بر محور احسن استوار است تا واقعیات و حقایق روشن شود؛ بنابراین انسان باید شجاعت داشته باشد که اگر حرف دیگری حق بود، آن را بپذیرد.
    وی ادامه داد: پذیرفتن حرف حق در مقابل حرف باطل به روح بزرگ نیاز دارد و باید مراقب بود که یکی از گناهان بزرگ همین غلبه بر دیگری از روی باطل است.
    آیت الله مکارم شیرازی در بیان فراز دوم روایت امام حسن عسگری (ع) با اشاره به اینکه شوخی‌های که در آن ابتذال، اهانت به دیگران و حر‌های رکیک باشد، حرام است، خاطر نشان کرد: مزاح در اسلام با رعایت حد و حدود آن مطلوب بوده، ولی اگر از حد خارج شود، مطرود است.
» بازگشت | تاریخ : 10 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 1 488 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA