فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

حاج علي آهي اين روزها توان مداحي ندارد

    حاج علي آهي اين روزها توان مداحي ندارد

    مراسم تجليل از پيرغلام اهل بيت «حاج علي آهي» برگزار شد
    حاج علي آهي كه از ده سالگي شروع به مداحي كرده است اين روزها توان مداحي ندارد ولي نوكر اباعبدالله هميشه نوكر است
    حاج علي آهي اين روزها توان مداحي ندارد

    چيزي نمانده تا نهمين دهه از عمر پربركتش هم تمام شود و چه سعادتي بالاتر از اين كه قريب 78 سال از اين عمر صرف نوكري اهل بيت شده باشد؟! حاج علي آهي كه از ده سالگي شروع به مداحي كرده است اين روزها توان مداحي ندارد ولي نوكر اباعبدالله هميشه نوكر است و اگر نفس ياراي خواندن نداشته باشد، شعر كه مي‌توان گفت.
    مراسم تجليل از استاد حاج علي آهي پيرغلام آستان اباعبدالله عليه السلام برگزار شد و خيلي از چهره‌هاي شاخص اين حوزه با حضور در مراسم تجليل از وي، جايگاه و ارزش او را به همگان يادآوري كردند.
    حاج علي آهي اين روزها توان مداحي ندارد

    حاج علي آهي كسي‌ست كه مداحي را با شاگردي آغاز كرده بود. او زیر نظر علما و مجتهدانی همچون آیات میلانی، گلپایگانی، طالقانی، خراسانی و... به شعرخواني و مديحه سرايي پرداخته و عجيب نيست كه در گفتگويي، شاگردي نزد استاد را مهمترين توصيه خود به جوانان علاقه‌مند به مداحي بداند و از مداحاني كه استاد نديده استاد شده‌اند، گلايه كند.
    «نوآوری در هر کاری خوب است، نه مندرآوردی! همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، باید در این زمینه توجه داشته باشد، اکثر مداحان استاد ندیدند، شاگرد نشده استاد شدند، جوان استاد ندیده‌اند و شاگرد نشده، استاد شده‌اند، خب این‌ها باید استاد ببینند، من ـ که اکنون 88 سال سن دارم ـ نزد مراجع تقلید (از جمله مرحوم آیت‌الله سید محمدهادی میلانی) شاگردی کردم. اکنون از این جدیدی‌ها بپرسید: استادتان چه کسی است یا کدام مجتهد استادتان هست؟، نه! هیچ‌کدام نیست، بلکه سبک خودشان را در می‌آورند و می‌خوانند»

    حاج علي آهي اين روزها توان مداحي ندارد

    استاد آهي حق 50 ساله بر ما دارند
    در مراسم تجليل از استاد آهي، شاعر پیشکسوت و ذاکر شناخته‌شده اهل‌بیت(ع) حاج غلامرضا سازگار برای قرائت شعر و ذکر مصیبت دعوت شد. وی ابیاتی برای حضرت امام حسین(ع) خواند و شعری را که اخیراً برای تمجید از حاج علی آهی سروده بود به او تقدیم کرد. در پایان هم ذکر مصیبت کرد و مستمعان با اشک‌ها و آهشان روضه‌هایش را تحویل گرفتند.

    سازگار گفت: باید وقت بیشتری می‌داشتیم و اشعار بهتری برای این معلم بزرگ و خدمت‌گزار آل‌محمد(ص) می‌سرائیدیم؛ بزرگان اگر نقصی در شعر من می‌بینند به‌بزرگی خود ببخشند.
    این شاعر و مداح شناخته شده اهل‌بیت(ع) افزود: من در این ایام در اصفهان منبر می‌روم و آنجا بودم ولی برای حضور در این جلسه و امروز صبح آمدم به تهران و چون پرواز دیگری وجود ندارد باید با ماشین به اصفهان برگردم؛ با این دشواری‌ها، این زحمت و رحمت را بر خود هموار کردم زیرا استاد آهی حق 50ساله به گردن ما دارد.

    حجت الاسلام شهاب مرادي، حجت الاسلام جعفري و حاج علي انساني از جمله ساير افرادي بودند كه در اين مراسم سخن گفته يا شعرخواني كردند. حاج منصور ارضي هم يكي ديگر از حاضران در اين برنامه بود كه اگرچه پشت تريبون قرار نگرفت و سخني نگفت اما با بوسيدن دست استاد علي آهي درس بزرگي به مداحان جوان و همه نوكران اباعبدالله داد. چندي پيش «علی الحسینی» پیرغلام برگزیده مصری هم در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی بر دستان حاج علي آهي بوسه زده بود تا مشخص شود كه اخلاص و سوز ذاكر اهل بيت از وراي مرزها و زبان‌ها هم قابل شناخت و درك است.

    در انتهای مراسم هم با حضور حاج علی آهی و ساير حضار از آثار این شاعر و ذاکر اهل‌بیت رونمایی و با اعطای هدایا و الواح تقدیری از مقام او تقدیر و تجلیل شد.
» بازگشت | تاریخ : 7 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 2 957 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA