فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

آیةالله جوادی: رقيب سرسختي داریم به نام مرگ

    آیةالله جوادی: رقيب سرسختي داریم به نام مرگ

    حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: درسي که مسجد به اهل خود مي دهد از همان محراب به دست مي آيد و چون اين محراب چشم مسجد و متوجه کعبه است خداوند کعبه را به عنوان بيت عتيق معرفي کرده است.

    به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، در مراسم افتتاح فاز نخست مسجد و مدرسه علميه امام حسن عسکري(ع) تهران، طواف به دور خانه کعبه را طواف آزادي دانسته و افزودند: همان طوري که کعبه به حاجيان درس آزادي مي دهد به مسجديها نيز درس حريت مي دهد.

    مفسر بزرگ قرآن کريم ادامه دادند: شما وارد مسجد بشويد و ببينيد محراب آن به کدام طرف است؟ رويکرد مسجديها جهت گيري محراب باشد؛ چرا که اين محراب به سمت خانه خدا و آزادگي است.

    ایشان گفتند: اولين درسي که مسجد به مسجديها مي دهد، درس حريت و آزادگي است، نه درس بردگي و هوس.اين حريت، هم استقلال درون و هم استقلال بيرون را تامين مي کند.

    معظم‌له ادامه دادند: هر گاه در کشوري صدا از مسجدي برخاست کاري را کرد که نه از جنگ جهاني اول و دوم و نه از کودتاي 28 مرداد 32 برخاست، در هيچ کدام از حوادث مذکور صدا از مسجد برنخاست. آنگاه که صدا از مسجد برخيزد انقلابي اسلامي به وجود مي آيد که جنگي ده ساله داخلي و خارجي را مديريت مي کند. وقتي صدا از مسجد برخيزد آن صدا صداي آزادي است و شخصي که بردگي و هوس را کنار مي گذارد آزاد بوده و توان مبارزه را دارد.

    معظم له اضافه کردند: خداوند در قرآن اولين شرط مبارزه را اين قرار داده است که دنيا را فروخته و آخرت را بخرد و لذا مسجد به انسان مي آموزد که انسان با مرگ نپوسيده و در نبرد با مرگ آن را مي ميراند.

    حضرت آيت الله جوادي آملي افزودند: مسجد به انسان ياد آوري مي کند که رقيب سرسختي به نام مرگ داريم و چاره اي جز درگيري با آن نيست اما اين انسان است که ابدي است و مردن از پوست به در آمدن است. چاره اي جز برخورد با مرگ نيست، اما خدا در قرآن به ما پيام داده که شما در مصاف با آن پيروز هستيد و آن را زير پا مي گذاريد. انسان موجودي ابدي است و چون ابدي است مرگ را نمي تواند به همراه ببرد شما با مرگ برخورد مي کنيد ، ولي انسان در اين برخورد به لقاء الله مي رسد.

    ايشان تصریح کردند: مسجد به انسان مي آموزد که مرگ پوسيدن نيست از پوست به در آمدن است و مرگ آن هنر را ندارد که انسان را از پا در آورد. مبارزه بيروني کار سختي نيست البته تا شخص احساس آزادي نکند توان مبارزه بيروني را ندارد از اين جنگ بيروني به عنوان جهاد اصغر ياد شده است، اما اين جهاد اکبر است که با هوا و هوس مبارزه کرده و آنها را از پاي در مي آورد. در اين جهاد کسي با ما درگير است که سابقه شش هزار سال عبادت خود را يک جا به آتش کشيد آنقدر لجباز و قهار است که در برابر خداوند سوگند ياد کرد که همه انسانها را از پاي به در آورده مگر اينکه انبياء و اولياء باشند.

    معظم له ادامه دادند: شيطان در اين مبارزه با انسان آنها را مي بيند ولي انسان ، شيطان را نمي بيند اما همان‌طور که قرآن به ما آموخت ما سنگري به عنوان مسجد داريم و تيري به عنوان عبادت، که اگر در اين سنگر رفتيم و تير اندازي کرديم جنگ نابرابر ما با شيطان به پيروزي براي انسان تبديل مي شود. در مبارزه با شيطان اگر وارد قلعه الهي شويم خدا اين دشمن را مي بيند ولي آن دشمن خدا را نمي تواند ببيند و ما مصون خواهيم ماند.

    ايشان ضمن بيان اين مطلب که انسان حقيقتي خارجي پويا و متکامل است، گفتند:انسان حقيقتي خارجي است، پويا و متکامل است و قوانيني مانند حريت عناويني اعتباري هستند و قوانين اعتباري وجود خارجي ندارند، اما انسان حقيقتي خارجي پويا و متکامل است ، حقيقت خارجي را نمي شود با عناوين اعتباري به کمال رساند. اين مساجد و حوزه هاي علميه هستند که به ما مي آموزد انسان موجودي ابدي است و هيزم جهنم را از جنگل نياورده و خود ظالم است که آتش مي گيرد.

    ايشان افزودند:اگر انقلاب و نصايح امام راحل سازمان يافته بود و اين معارف زنده بود ديگر چيزهايي مانند روميزي و زيرميزي و بيکاري و بي تفاوتي نمي ديديم.مسجد ما را به محراب هدايت مي کند، محراب جاي آزادي است و کسي مي تواند در جنگ با شيطان پيروز شود که آزاده باشد.

    استاد برجسته حوزه علميه قم ادامه دادند: اگر مساجد در سراسر ايران رسالت اصلي خود را انجام دهند مسجد بيت رفيعي مي شود آنگاه کسي نه به بيراهه مي رود و نه راه کسي را مي بندد و کسي هم نمي تواند انسان را بازي دهد. رفعت خانه به رفعت اهل خانه است لذا خداوند عالمان ديني را بالابرده و متدينين را هم به همين صورت بالا مي برد.

    ايشان اقتدار حوزه هاي علميه را به برکت انقلاب و خون‌هاي پاک شهدا دانسته و افزودند : حوزويان و مسجديها بايد دو عنصر محوري را که در سوره ها ي مومنون و نوح ذکر شده است مد نظر داشته باشند. خداوند در سوره مومنون فرمود: مردان الهي از لغو، کار بي اساس و کاري که پايدار نيست به دور هستند و در سوره نوح نيز فرمود: اينان به قدري بلند آستان هستند که مانند سيمرغ بوده و شکار ديگران نمي شوند.

    بر اساس گزارش بنیاد علوم وحیانی اسراء، معظم له ابراز داشتند: سياست و مسائل اجتماعي مردان الهي را به زير نمي کشد و اجازه نمي‌دهند چيزي آنها را اسير کرده و به بازي بگيرد. اين لياقت ها همان چيزهايي است که از اهالي مسجد، حوزه، قرآن و عترت و معتکفين بر مي آيد.
» بازگشت | تاریخ : 1 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 735 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA