فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

محاصره حرم حضرت رقيه(س) شايعه است

    محاصره حرم حضرت رقيه(س) شايعه است

    از ساعاتي پيش شايعه اي در شبکه پيامکي کشور دست به دست مي شود که حاکي از محاصره حرم حضرت رقيه(س) به دست وهابیون است؛ شايعه اي که البته دروغي بيش نيست زيرا تروريست هاي سلفي و تکفيري، بيشتر در شهرهاي دورافتاده و صدها کيلومتر دورتر از دمشق فعاليت هاي پراکنده دارند و دسترسی آنان به مرکز پايتخت در شرايط کنوني محال است.
    حرم حضرت رقيه(س) بر خلاف منطقه زينبيه و حرم حضرت زينب(س) که تا حدودي در حومه شهر دمشق واقع است و برخي خطرات آن را تهديد مي کند، دقيقاً در بازار منطقه قديمي مرکز شهر و نزديک مسجد جامع اموي قرار دارد که امن ترين نقطه سوريه به شمار مي آيد که در کنترل کامل ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه و گردان حضرت اباالفضل العباس(ع) قرار دارد.
    اگرچه قرائت دعا و قرآن و نذر و نياز براي رهايي اماکن مقدسه در کشور سوريه از خطر تعرض گروهک هاي تکفيري، عملي لازم و خداپسندانه است اما پيامک شايعه محاصره حرم حضرت رقيه(س) که با چاشني نذر و قرائت برخي سوره هاي قرآن و ادعيه خاص همراه است، دروغي است که طي ساعات اخير در شمارگان چند ميليوني در شبکه تلفن همراه کشور دست به دست مي شود و منبع توليد اين شايعه هم مشخص نيست.
    اين در حالي است که هيچ رسانه و منبع موثقي تا کنون چنين خبري مخابره نکرده و طبق اطلاعات دريافتي خبرنگار مشرق، هيچ گونه خطري، حرم مطهر حضرت رقيه (س) را تهديد نمي کند و اين آستان مقدس در امنيت کامل قرار دارد.
    چندی است پیامکی با محتوای محاصره حرم حضرت رقیه(س) به صورت گسترده در فضای کشور منتشر شده که پس از مدتی تکذیب می شود.
    چند وقتی است که پیامکی مجعول تحت عنوان محاصره حرم حضرت رقیه(س) و احتمال تخریب آن به صورت سراسری در کشور پخش شده که البته هر بار نیز خبر آن از سوی مسؤولین امر تکذیب شده است.
    اخیرا نیز که عده ای از تروریست های تکفیری سوری با یورش وحشیانه به حرم مطهر جناب حجر بن عدی یکی از صحابه پیامبر و امیرمؤمنان قبر این بزرگوار را نبش کرده و جسد وی را ربودند، دوباره پیامک تهدید و محاصره حرم حضرت رقیه(س) نیز در سامانه های پیامک به صورت گسترده توزیع شد.
    اینبار البته نکته ای جدید نیز به متون پیامک ها اضافه شده بود و آن اینکه آیت الله سیستانی برای رفع حصر و خطر احتمالی از حرم حضرت زینب(س) توصیه کرده اند که همه راس ساعت مقرری سوره حشر را قرائت کنند!
    درباره انتشار اینگونه اخبار چند نکته وجود دارد که لازم است به آن توجه شود.
    - مسؤول دفتر حضرت آیت الله سیستانی درتهران در گفت‎وگو با رسانه ها، ضمن تکذیب پیامک های منتشر شده منتسب به این، عنوان کرد: گفته ها و مطالب را به معظم له نسبت داده اند که به کلی خلاف واقع بوده بدینوسیله به عموم برادران و خواهران ایمانی اعلام می کنیم که هر گفته و مطلبی که در رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به ایشان نسبت داده می شود اگر به تائید دفتر معظم له نرسیده باشد فاقد اعتبار است.
    -همچنین چندی پیش یکی از اعضای آستان مقدس حرم حضرت رقیه در گفت و گو با رسانه ها گفت: حرم حضرت رقیه(س) تنها حرم مطهری است که در خارج از خاک جمهوری اسلامی ایران به طور کامل توسط گروهی ایرانی اداره می شود و در واقع ایرانیان متولی آن هستند و دست اندرکاران آستان مقدس به شمار می روند.
    وی در ادامه افزود: بدون شک وهابیون از اداره شدن آستان مقدس حرم حضرت رقیه(س) توسط ایرانیان ناراحت و ناراضی هستند و مایلند که مدیریت این مکان از دست ایرانیان خارج شود از همین رو هر از چند گاهی چنین پیامک هایی را ساخته و به طور گسترده منتشر می کنند تا به افکار عمومی القاء کنند که به خطر افتادن حرم حضرت رقیه(س) بخاطر ضعف در مدیریت است لذا باید دست اندرکاران و متولیان آن تغییر یابند.
    - حرم حضرت رقیه(س) بر خلاف منطقه زینبیه و حرم حضرت زینب(س) که تا حدودی در حومه شهر دمشق واقع است و برخی خطرات آن را تهدید می کند، دقیقاً در بازار منطقه قدیمی مرکز شهر و نزدیک مسجد جامع اموی قرار دارد که امن ترین نقطه سوریه به شمار می آید که در کنترل کامل ارتش و نیروهای امنیتی سوریه و گردان حضرت اباالفضل العباس(ع) قرار دارد.
    - گرچه دعا و قرائت قرآن رمز موفقیت شیعه در مقابل تهدیدات دشمنان است، اما به این نکته باید توجه کرد که توسل بر مبنای اخبار دروغ می تواند چه تبعاتی را در افکار عمومی داشته باشد که البته جبران ناپذیر است و می تواند ریشه اعتقادی مردم را تضعیف نماید.
    - یکی از تکنیک های عملیاتی روانی برای شکست نفر مقابل ایجاد رعب و وحشت در دل اوست. چیزی که خداوند در سوره مبارکه آل عمران آیه 151 به مومنان قول آن را می دهد و می فرماید: «سنلقی فی قلوب الّذین کفروا الرّعب» (من در دلهای کافران هراس خواهم افکند.) این مژده الهی است برای مومنان، اما باید مراقب بود که دشمن از همین روش برای مقابله با مسلمانان سوء استفاده نکند. انتشار اخبار اینچنینی خوف و رعبی در افکار عمومی ایجاد می‎کند که آن ها را به جهتی که سازنده خبر در نظر دارد سوق می دهد.
    تولید اخبار دروغ و انتشار عمومی آن در سطح جامعه هدفی است که دشمن برای منحرف کردن افکار عمومی و اصلی فرعی کردن مسائل مهم مسلمانان از آن بهره می برد. خبر محاصره حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) و هتک حرمت این بزرگواران که اخیرا تمام عرصه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را درنوردیده دقیقا همین هدف دشمن را دنبال می‎کند به طوریکه مسلمانان را از این حادثه و قدرت تروریست ها به شدت ترسانده و در نهایت آنها را به مدارا با جریان تکفیری برای حفظ حرمت عتبات وادار می کند.
    همچنین توزیع سراسری پیامک محاصره حرم حضرت زینب(س) و جسارت به بارگاه ملکوتی این بانوی بزرگ، ضعف ارتش سوریه را در حفظ این مکان مقدس القا کرده و شکست مقاومت را در ذهن ها متبادر می‎کند، که باز هم نتیجه به نفع دشمنان رغم می خورد.
    - یکی دیگر از اهداف مطرح کنندگان این اخبار تفرقه علنی میان شیعه و سنی است. تحریک احساسات شیعه با استفاده از ماجرای کربلا و شخصیت های بی نظیر آن و کشاندن نوک پیکان اتهام به سوی برادران اهل تسنن و نهایتا ایجاد اختلاف و درگیری میان آنها برنامه ای است که تنها صهیونیستها از آن سود می برند. لذا در این راستا تمام همت خود را می گمارند تا به نتیجه برسند. نکته قابل اینجاست که در اینگونه حوادث بسیاری از علمای اهل تسنن تمام قامت به محکومیت آن برخاسته و مسلمانان را به مقابله با هتک حرمت اهل بیت عصمت و طهارت فراخواندند.
    - نکته آخر اینکه موارد مذکور نباید ما را اصل وقاحت و بی شرمی وهابی‎های تکفیری که در صفحات فیس بوک خود دم از ادامه توهین ها می زنند و اصل مبارزه منطقی و قدرتمند با آنها غافل نماید. رسانه های ضداستکباری موظفند که با روشنگری پشت پرده جریانات تکفیری را افشا کرده و در جهت آگاهی مسلمانان برای مقابله با هتاکان و حفظ وحدت میان شیعه و سنی گام بردارند.902/ی702/ک
» بازگشت | تاریخ : 30 فروردین 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 6 388 | نظرات : 1

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

#1 در تاریخ : 30/01/1403 - 23:48 |  توسط: سعید   |  عضویت: -- |

 
   
  گروه : ميهمان
  تعداد مطالب: 0
  تعداد نظرات: 0
عکس مربوط به حرم حضرت شاهچراغ می باشد
 
نقل قول

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA