فراموشی رمز ورود؟
عضویت در سایت
   Aletaha.ir RSS

ایا گفتمان جبهه پایداری همان گفتمان رهبریست؟

    ایا گفتمان جبهه پایداری همان گفتمان رهبریست؟
    نویسنده : مرتضی زال نژاد
    مرداد سال 90 شاهد جهشی بزرگ در راستای خدمتی بزرگ به انقلاب بوده ایم. و انهم تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی
    از هنگام افتتاح جبهه پایداری از یک طرف شاهد خرسندی یاران انقلاب و رهبری و از طرفی ناراحتی و خشم همران فتنه و انحراف.
    انهم زمانیکه خطر بزرگ انحراف در بدنه نیروهای حزب الله و دولت انقلابی نفوذ نموده و در همین راستای میخواستند در لباس عدالت محوری فتنه ای پیچیده که حتی اساس اسلام و انقلاب را به مخاطره می انداخت، به اهداف شیطانی خود نائل شوند!

    برای مردم ولایتمدار این نگرانی وجود داشت که با این وضعیت اسفناک چگونه میتوانند توجیهی در بیان حمایت خود از جریان و اشخاص ولایی که حال دچار انحراف شده اند، داشته باشند؟

    برای برون رفت از این سوالات و ابهامات تنها جریانی که میتوانست پاسخگو باشد همان گفتمان جبهه پایداری بوده است. گفتمانی که نشان میدهد که ملاک اصلی در جریان انقلاب و نظام همان گفتمان رهبریست که هر کس در راستای ان در حرکت باشد؛ مورد حمایت و هرکس بر خلاف ان در حرکت باشد -ولو این که در هر لباس و موقعیتی باشد-؛ مورد مخالفت نیروهای انقلاب خواهند بود. حاصل انکه ملاک، گفتمان و حرکت در مسیر ولایت است، نه صرف اشخاص که مدتی در مسیر و مدتی در خارج مسیر ولایت باشند.

    با وجود تمام حملات کم سابقه و یا بی سابقه ای که بر علیه این جریان که از ناحیه دشمنان و یا حتی برخی از دوستان صورت گرفته است، سوالی که مطرح میشود این است که از کجا میتوان اثبات نمود گفتمان این جبهه، همان گفتمان انقلاب و رهبریست؟

    برای این سوال از چند منظر میتوان پاسخ و بررسی کرد:

    جهت اول راس این جریان میباشد. از همان ابتدا حرکت جبهه پایداری دو عالم بزرگوار ایت الله خوشوقت و علامه مصباح یزدی از این حرکت استقبال نموده اند. کسانیکه با ایت الله خوشوقت در ارتباط بوده اند به خوبی این موضوع را میدانند که ایشان در حالیکه به راحتی از جریانی حمایت نمیکرده اند، ولی در این رابطه اشاره داشته اند که این جمع (جبهه پایداری) را بهتر از آن جمع میدانم و ملاقاتی که بارها اعضای جبهه پایداری با ایشان داشتند و توصیه هایی که برای انها داشته اند، که از ان جمله؛ پایداری جبهه در مقابل حملات و تخریب ها بوده است. و همچنین تایید علامه مصباح و حضور و نصایح ایشان در جلسات مختلف.

    و همچنین نگاه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به 2 عالم جلیل القدر است که نمونه هایی از ان:

    طبق نقلی که حضرت اقا در جمعی فرمودند: "در طوفان ها خود را به ایت الله خوشوقت وصل نمایید" و کلام اقا که بعد از وفات ایشان فرمودند: "ان شالله برکات ایت الله خوشوقت از ما منقطع نشود".

    و در رابطه با علامه مصباح فرمودند که ایشان خلائ علامه طباطبایی و شهید مطهری را در این زمان پر میکند. (در این جا حضرت اقا نفرمودند که پر کرده است تا بهانه ای برای بعضی ها شود که کلام اقا مربوط به گذشته بوده است نه حال!) و همچنین به صراحت در دیدار سال 89 فرمودند که بصیرت به معنای حقیقی کلمه در ایشان وجود دارد.

    همچنین در پی شایعاتی که از سوی برخی افراد در رابطه با دیدار حضرت آقا با علامه مصباح در 19 دی 90 داشته اند، اقای نبویان این مساله را شخصا از علامه مصباح سوال میکنند که ایشان در جواب به این مضمون میفرمایند: مقام معظم رهبری نه تنها با جبهه پایداری مخالفتی نداشتند بلکه چیزهایی در رابطه با جبهه پایداری مطرح نموده اند و اگر مجلس بالامانه نبود میگفتم که اقا در رابطه با جبهه پایداری چه چیزی فرمودند.

    و انچه که اظهر من الشمس میباشد حساسیت و تبعیت بی چون و چرای ایت الله خوشوقت و علامه مصباح یزدی نسبت به امام خامنه ای است.

    جهت دوم عوامل و اعضای این جریان میباشند که تمام دغدغه و تلاش انها اجرایی نمودن فرمایشات و خواست رهبریست. نمونه های فراوانی بر این ادعا در دست میباشد که مواضع انها دقیقا همان مواضع رهبری بوده است. از ان جمله:

    بحث مطرح نمودن انتخاب اصلح -در مقابل گفتمان نامقبول صالح مقبول در انتخابات- که اخیرا حضرت آقا به صراحت در مشهد مقدس به آن اشاره نموده اند. و یا کشاندن انتخابات مجلس نهم به حرکتی در رقابت با وجود تصریح و تاکید رهبری (اما در مقابل مخالفین در همان ایام بحث وحدت را مطرح مینمودند!) و همچنین تلاش برای وحدت میان مسئولین بعد از انتخابات (ولیکن کسانیکه قبل از انتخابات منادی وحدت بوده اند حال در اختلاف میان مسئولین که خواسته رهبری بوده است، بی تفاوت و یا یاری دهنده ان بوده اند!). و یکی از مواردی که میتوان به ان اشاره نمود بحث سوال از رییس جمهور در صحن علنی مجلس بوده است، که اعضای جبهه پایداری به صراحت اعلام میکردند "وظیفه بر این است که نظر رهبری باید ملاک قرار گیرد" و "ما باید نظر اقا را کشف نماییم" و برداشت ما این است که از نظر رهبری این طور متوجه شده اییم که ایشان با این عمل مخالف است، تا اینکه مدتی بعد حضرت آقا علنا مخالفت خود را با این عمل اعلام نموده اند. و موارد فراوان دیگر که همه اینها نشانگر این است که کسانیکه در این جبهه فعالیت دارند تمام دغدغه شان؛ اجرایی نمودن فرمایشات رهبریست لاغیر.

    جهت سوم برنامه ها و جهت گیری جبهه پایداری ست. هرجا قدمی برداشته میشود، چنانچه معلوم شود، مخافت نظر رهبریست از آن عدول نموده و چنانچه معلوم شود که نظر رهبری بر چیز دیگریست بر ان جامعه عمل پوشانده میشود. و لذا هیچ برنامه یا طرحی در این جبهه دیده نمیشود که مخالف نص و یا اشاره رهبری باشد.

    و اما جهت دیگری که در این جریان وجود دارد و از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد این است که این حرکت یک حرکت حزبی یا شخصی نیست، بلکه یک حرکتی کاملا انقلابی و اسلامیست، و چنانچه کسانیکه ولو اینکه زمانی مورد تایید جبهه بوده باشند، ولیکن از مسیر نظام و ولایت فقیه خارج شوند، خود به خود از این جریان حذف خواهند شد. (در حالیکه بسیاری از احزاب و گروه ها وامدار اشخاص ولو برای همیشه میشوند، حتی ان شخص از اصول مورد نظر انها عدول نماید!)

    لذا با همه این تفاسیرمیتوان نتیجه گرفت که قطعا گفتمان جبهه پایداری همان گفتمان رهبریست، و چنانچه حرکت و گفتمانی بر خلاف نظر رهبری باشد قطعا در این جبهه جایگاهی نخواهد داشت، ولو اینکه عده ای بخواهند با ابزار قدرت، تخریب و تهدید بخواهند که این جریان انقلابی دست از اصول خود بردارد.

    حامیان جبهه پایداری آمل
» بازگشت | تاریخ : 5 اردیبهشت 1403 | توسط : admin2 | بازدیدها : 3 369 | نظرات : 0

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد که شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

اضافه کردن نظر جدید

    
نام شما :
ایمیل شما :
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :

 
    

2013 © Designed by: ALETAHA | سرویس RSS خبری : RSS خبری RSS خبری | ALETAHA